recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV4, App Store og adgangskode
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV4, App Store og adgangskode

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
xcalibur Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2009
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcalibur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple TV4, App Store og adgangskode
    Sendt: 18-Marts-2018 kl. 22:04
Hej,

Har fået en Apple TV4, hvor jeg gerne vil sætte lidt begrænsning op, for at børnene ikke frit installerer fra App Store.

Det kan man sagtens, man kan sætte op så den enten kræver ens fulde adgangskode eller en selvvalgt 4-cifret kode.

Problemet er, at det kun er første gang jeg installerer en app at der spørges efter kode.

Eksempel:
1: Jeg installerer Youtube og bliver spurgt om kode.
2: Jeg fjerner Youtube igen.
3: Sønnike går ind og finder Youtube og da jeg umiddelbart tidligere har installeret Youtube bliver der nu ikke krævet kode mere.

Det syntes jeg ikke helt er hensigtsmæssigt. Er der nogen der har et forslag til at få den til at spørge hver gang?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2018 kl. 01:08
Er det ikke bare fordi du allerede har hentet YouTube en gang. Hvad nu hvis du prøvet at hente noget andet, spørger den så ikke igen?
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2018 kl. 07:23
Men nu er det jo youtube han ikke vil have på sit atv...
Så sønnike skal vel bare bedes om ikke at hente det?

Men jo, nye apps vil den altid bede om ny kode til, hvis man har sat det sådan op.
 
Til top
xcalibur Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2009
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcalibur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2018 kl. 10:16
Jo nemlig, Nagash, når man først har hentet en app en gang vil den aldrig spørge om adgangskode en anden gang til den app. Men den spørger til andre apps.

Nu var Youtube bare et eksempel, men var bare overrasket over proceduren, at en gang kode, altid accept.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2018 kl. 11:56
https://support.apple.com/da-dk/HT200198

Er ikke luge ved mit ATV4, men kan man ikke sætte begrænsninger på AppStore, så den ikke optræder på hjemmeskærmen?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
xcalibur Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2009
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcalibur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2018 kl. 20:49
Nej det kan man ikke, men jeg har fundet en løsning..

I iTunes på en computer kan man gå ind under Konto -> Vis min konto.
Nederst er der en knap der hedder Nulstil alle advarsler ved køb og overførsel. Når man klikker på den, så skal man på ny indtaste kode! :)
Men tak for jeres forslag!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu