recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lærred til Ultra Short Throw projektor Philips HDP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lærred til Ultra Short Throw projektor Philips HDP

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Talder Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2016
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Talder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lærred til Ultra Short Throw projektor Philips HDP
    Sendt: 20-Marts-2018 kl. 10:40
Hej

Jeg har købt mig en Philips HDP1590 Screeneo projektor, jeg købte så et billigt lærred i Bilka, og opdagede så, man skal bruge et særligt lærred til Ultra Short Throw projektor.

Jeg søger et 100" lærred, så billigt som muligt, nogen der har nogle erfaringer eller ved hvor jeg kan søge på kompatible lærreder?

Jeg har også overvejet en DIY løsning med en hvid MDF plade, da der står på philips hjemmeside at man kan benytte en glat hvid væg, spørgsmålet er så igen, nogen der har nogle erfaringer?

På forhånd tak.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2018 kl. 16:39
En hvid voksdug fra IKEA kan bruges
Til top
afk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér afk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2018 kl. 18:21
Jeg brugte i årevis et simpelt hvidt rullegardin i passende bredde (fås nok også i IKEA :-)) med godt resultat, da det så kunne rulles op, når det ikke var i brug.
Forinden da har jeg brugt en hvid væg, men den skal så helst være uden struktur, riller, osv., da de træder frem i store flader, så da jeg flyttede lokale, og det ikke var muligt, blev det et rullegardin i 2+ m bredde...
Til top
JAWA Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2014
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JAWA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2018 kl. 09:59
Jeg antager at projektoren skal bruges i en stue som ikke er lyskontrolleret og det er derfor et Ambient light rejecting (ALR) lærred du skal bruge, der er kontrueret med linser til at håndtere den skarpe vinkel som billedet bliver projekteret op på lærredet med således at billedet bliver reflekteret direkt til betragtnigspositionen.
Fidusen er at alt andet lys fra rummet reflektres væk fra betragtnigspositionen og/eller absorberes af filtrene i skærmen.
Den slags skærme plejer at være meget dyre men optoma har vist lavet en der skulle være til at betale:
 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu