recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG local dimming og HDR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG local dimming og HDR

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 490
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér s0ad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG local dimming og HDR
    Sendt: 20-Marts-2018 kl. 21:28
Det er ved serien Goliath (amazon prime), hvor local dimming går fuldstændig amok i mørke scener og ved Star Trek Discovery ellers ligger jeg ikke meget mærke til det i SDR.

Hvad kan det skyldes at det lige netop er i denne serie at det virker så dårligt? Har prøvet med high, medium og low og det eneste der hjælper, er at slå lortet fra.

Beklager den dårlige kvalitet, men det burde give et indtryk af problemet.



Redigeret af s0ad - 21-Marts-2018 kl. 09:39
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2018 kl. 14:31
Første problem er desværre nok, at IPS-teknologien slet ikke er gearet til at man skruer så højt op for lysstyrken, som man gør under HDR-afvikling. Den kan slet ikke lukke nok af for lyset til at det er brugbart. Så at sætte den til "Off" er i min mening den rigtige vej at gå.

Men er det den pulserende effekt i især den venstre side du tænker på?
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 490
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér s0ad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2018 kl. 18:53
Ja, det ser desværre sådan ud, er det fordi HDR bruger et bredere farvespektrum end SDR? Local dimming virker nemlig efter hensigten i SDR og 4K og giver et klart bedre sortniveau.

Jeg kan heller ikke forstå hvorfor visse ting i HDR/Dolby ser så elendige ud på netflix og amazon hvorimod HDR content på youtube og og tildels amazon ser fantastisk ud. Tv'et er vel bare ikke gearet til Dolby og HDR som du nævner..

Angående spørgsmålet vedr. den pulserende effekt du ser i videoen, så tror jeg det skyldes min telefons dårlige videooptagelse, jeg ligger ikke mærke til det normalt.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu