recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Subwoofer mister forbindelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Subwoofer mister forbindelse

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Brianeh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Marts-2018
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Subwoofer mister forbindelse
    Sendt: 21-Marts-2018 kl. 08:55
Jeg har en Philips soundbar med trådløs subwoofer. Min udfordring er at den subwoofer konstant falder ud, når vi er flere der går på nettet via Wifi. 
Routeren står under tv og soundbar, hvilket sikkert ikke er optimalt, men jeg har desværre ikke så mange andre placeringsmuligheder for min router, da der så skal trækkes lange kabler til bla. tv boks.

Mit spørgsmål er om der er andre der har samme udfordring, hvordan er det løst? 

Jeg er lidt ude i at finde en soundbar som ikke har trådløs subwoofer, men det synes nærmest umuligt. 

Jeg er ikke interesseret i noget dyrt udstyr, da musik sjældent høres i hjemmet, det er udelukkende for at få en lidt bedre lyd på sit fjernsyn end den dårlige højtaler det er født med.

Nogle der kan hjælpe med gode forslag?


Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2018 kl. 09:12
Det er sandsynligvis din router der ikke er god til at håndtere mange brugere. Hvis den står ved tv burde der ikke være signal problemer med subwoofer, da jeg går fra at afstanden mellem dem er kort.

Skriv hvilken router du har. Så er ser nok nogen der kan rådgive.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2018 kl. 09:54
Det enkleste og billigste er at flytte din router
https://www.harald-nyborg.dk/p5925/netvaerkskabel-cat6-10m-utp

Jeg har min router monteret på væggen i teknikskab sammen med gasfyr, og fjernaflæste EL- og vandmålere. TV, BD, PC, iPhone og iPad er alle trådløst forbundet til netværket. Og alt fungere uden udfald.

Redigeret af Kampus - 21-Marts-2018 kl. 09:54
Til top
Brianeh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Marts-2018
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2018 kl. 10:43
Jeg har internet igennem Yousee og jeg tror min router/modem hedder Sagemcom 3686.

Min router står lige under min soundbar, ca. 20 cm væk. Problemet opstår som sagt kun når man bruger sit trådløse udstyr. 

Som jeg skrev vil det ikke være så enkelt at flytte min router, hvis den skal flyttes hvor langt fra skal den så minimum være?

Jeg tænker bare der må være mange med samme problem. 

En subwoofer med ledning ville løse alle problemer.


Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2018 kl. 14:40
Alternativet er at slå WIFI-delen fra i routeren og så benytte et eksternt accesspunkt, som du trækker væk fra routeren med et kabel - hvis det altså er nemmere at gøre for dig.

Jeg tænker, at dit problem er, at TV-signalet, som også holder på internet, kommer ind i lejligheden det sted du har dit TV?
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
rotelman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rotelman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2018 kl. 16:02
Har du prøvet at skiftet wifi kanal eller bånd dvs 2.4  til 5Ghz ?
Til top
Brianeh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Marts-2018
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2018 kl. 15:33
Jeg tror jeg må bide i det sure æble og flytte min router. Jeg har læst den generelt ikke har så godt af at stå i et skab og så i nærheden af tv. 

Jeg flytter den og ser om det ikke vil afhjælpe mit lydproblem.

Men tak for jeres input.


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu