recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til nyt lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til nyt lærred

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til nyt lærred
    Sendt: 24-Marts-2018 kl. 10:55
Hej

Jeg skal have udskiftet mit gamle uduelige lærred.
Hvis muligt har jeg tænkt mig at lave masking ved at have en fast underkant af billedet i hhv 16:9 og 21:9. Dette gøres ved at lærredets nederste del køres bag en form for sort afdækning (stof)
Når der vises 16:9 flugter underkanten af lærredet med afdækningen, og når det er 21:9 køres lærredet et stykke ned så afdækningen dækker den nederste hvide del af lærredet som ikke er i brug.
Jeg bliver nødvendigvis nødt til at flytte billedet med projektorens lensshiftt.
Giver min forklaring mening?

Mine krav til lærredet:

1. Det skal have lang dropdown. Tænker ca 70 cm. Måske kan 50 cm gøre det, det kræver bare noget ændring af hvor højt lærredet monteres.

2. Skal være plant, så kommer vel ikke uden om tabtension? Hvilken giver et andet problem.

3. Lærredet er udrullet til forskellig længde ved 16:9 og ved 21:9. Kan et tabtension lærred være helt plant ved to forskellige udrullede længder?

4. Det skal være 115-120 tommer.

5. Nederste stang skal helst være sort.

6. Skal i fremtiden kunne bruges sammen med 4k.

Hjælp og forslag modtages gerne.
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2018 kl. 22:02
Ingen der kan hjælpe?
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2018 kl. 04:25
Det gør jeg helt sikkert

Det var dog ikke lige det, jeg var ude efter her.

Men tak for buddet
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu