recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SW: The Last Jedi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SW: The Last Jedi

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2018 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

måske er lydstyrken korrekt. Jeg syntes at lydstyrken fra blu-ray film generelt er til den høje side. Jeg ser film nogenlunde højt ( -10 -12db på mastervolume )
Jeg så TLJ på - 2db. Mener faktisk at Den sidste Thor film var det samme ( begge DTS-HD ) Det man evt kan tjekke er dial norm i sin reciever. Og på TLJ er dial norm - 2 db. Dvs at lyden er skruet 2db ned. På samtlige Atmos film ( og rigtig mange true HD film ) er lyden skruet op med 4 db. Så allerede her er der en 6 db lydforskel.

Fordi én ud af 600 film er 10 DB lavere lydstyrke, skulle det så være reference, næppe!

Nogle få med PCM lyd er lavere indspillet, men ellers er variationerne inden for et par DB.


læser du hvad jeg skriver ang Dial norm ?

Da man gik fra dvd til Bluray, var der mange film ( eks husker jeg tydeligt seven ) hvor BD mixet var 8 db højere end DVD mixet.

variationer med et par db? jeg er meget uenig. 3 db forskel er meget svært at høre.

Der kommer ingen oplysning om Dial Norm på Marantz recieveren. Kan godt huske der var +4 på nogle film, da vi havde Pioneer AVR
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2018 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

måske er lydstyrken korrekt. Jeg syntes at lydstyrken fra blu-ray film generelt er til den høje side. Jeg ser film nogenlunde højt ( -10 -12db på mastervolume )
Jeg så TLJ på - 2db. Mener faktisk at Den sidste Thor film var det samme ( begge DTS-HD ) Det man evt kan tjekke er dial norm i sin reciever. Og på TLJ er dial norm - 2 db. Dvs at lyden er skruet 2db ned. På samtlige Atmos film ( og rigtig mange true HD film ) er lyden skruet op med 4 db. Så allerede her er der en 6 db lydforskel.

Fordi én ud af 600 film er 10 DB lavere lydstyrke, skulle det så være reference, næppe!

Nogle få med PCM lyd er lavere indspillet, men ellers er variationerne inden for et par DB.


læser du hvad jeg skriver ang Dial norm ?

Da man gik fra dvd til Bluray, var der mange film ( eks husker jeg tydeligt seven ) hvor BD mixet var 8 db højere end DVD mixet.

variationer med et par db? jeg er meget uenig. 3 db forskel er meget svært at høre.

Der kommer ingen oplysning om Dial Norm på Marantz recieveren. Kan godt huske der var +4 på nogle film, da vi havde Pioneer AVR


på Yamahaen skal man ind under lyd info. Det er meta data som ligger på skiven. Hvorfor at Atmos bliver boosted +4db er mig en gåde. Men det er en bevidst handling.
For mange år siden lavede vi en test ved Otto ( AV precision ) om der var forskel på dekodning i reciever og afspiller. resultatet var at det lød generelt mere dynamisk med dekodning i recieveren. Den dynamik vidste sig at være et 3db boost som meta data på skiven virkede i recieveren. Men ikke når dekodningen foregik i afspilleren.
Så 3db boost lød som mere dynamik. Måske derfor at Atmos bevidst er boosted 4db.
Min pointe er. At med dial norm og indbygget meta data ( flag )som enten reducere eller booster lyden. Så er det meget svært at sige noget om variationerne.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2018 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Fik også lige hentet min fra Elgiganten, nogen der kan sige om der er Dolby Vision på denne version? Har set DV logo mangler, har set billede af US cover med DV logo Confused

Der er Dolby Vision på den fra Elgiganten.

Det er måske disken til USA/Canada, da der også er fransk tale og tekster.
Venlig hilsen
KB
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2018 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Oprindeligt skrevet af Bravo Bravo skrev:

Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Har lige snakket med Eldværgens kundeservice. De beklager meget, at filmen ikke blev/bliver leveret i dag, men det kan de ikke gøre noget ved. Godtgørelse er der heller ikke noget af. Så meget til "garanteret levering på release dagen".
Ja - specielt når de nogle timer forinden havde skrevet til mig, at det vil der komme - hvis ikke den blev modtaget i dag.

Har fået link til både oplevelse af kundeservice, samt oplevelse af handelen (TrustPilot), så jeg overvejer stærkt at give min utilfredshed til kende. Kan du evt. sende mig en PB med det du fik at vide af kundeservice?

Det har jeg ikke lige umiddelbart mulighed for at gøre
Ny "turn off event" - jeg skrev til dem via Chat, at jeg var lovet en godtgørelse (via chatten) - medarbejder (mads) skrev tilbage, at han kunne godt se det i systemet, at jeg havde fået lovning på det, hvorfor jeg gerne skulle modtage det indenfor nogle hverdag.


Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2018 kl. 12:58
Lige et spørgsmål omkring Nordisk UHD udgaven. Jeg har forstået at der ikke danske tekster på den.
Men de engelske - er det tekstet for hørehæmmede eller bare alm. undertekster.

Hvad med UK udgaven? Er den også tekstet for hørehæmmede.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Online
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2018 kl. 13:11
Også kaldet SDH-undertekster (subtitles for the deaf and hard of hearing)
Helt sikkert godt for de døve og halvdøve
Men for mig personligt er de frustrerende og en god grund til at købe danske udgivelser

Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2018 kl. 19:10
Fik vidst ikke lige helt svar på mit spørgsmål..
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2018 kl. 22:38
Der står danske undertekster her: http://cdon.dk/film/star_wars_-_the_last_jedi_(4k_ultra_hd_%2b_blu-ray)_(3_disc)_(import)-42607557
Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2018 kl. 06:49
Ja på BLU-RAY skiven... ikke 4K skiven. Behøves vi snart tage den flere gange for Prins Knud?

Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2018 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

Ja på BLU-RAY skiven... ikke 4K skiven. Behøves vi snart tage den flere gange for Prins Knud?

Jamen det skal vi da. Mit spørgsmål gik på de engelske undertekster på UHD udgaven. På den UHD, som sælges i danmark - er de engelske undertekster der SDH?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2018 kl. 10:31
Se her - Det er UHD skiven:



Der er kun fransk og engelsk. Jeg har ikke tjekket om de franske også er SDH.



Redigeret af Brixen - 25-April-2018 kl. 10:39
Venlig hilsen
KB
Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2018 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af thxtex thxtex skrev:

Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

Ja på BLU-RAY skiven... ikke 4K skiven. Behøves vi snart tage den flere gange for Prins Knud?


Jamen det skal vi da. Mit spørgsmål gik på de engelske undertekster på UHD udgaven. På den UHD, som sælges i danmark - er de engelske undertekster der SDH?


Det er ikke dig jeg er efter, det var mere Claus-jac der skrev, som så mange andre, at der er danske tekster på
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu