recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubiquiti Unifi controller på Synology NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubiquiti Unifi controller på Synology NAS

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ubiquiti Unifi controller på Synology NAS
    Sendt: 24-Maj-2018 kl. 21:28
Jeg vil gerne have Unifi controlleren til at køre på min Synology NAS. Nogen der har fået det til at virke?

Jeg fandt en Youtube video der viser en måde at få det til at spille med Docker men jeg kan ikke finde Docker i Package Center. Såvidt jeg kan se skulle det være en Synology applikation.



Til top
ab_kallenbach Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juli-2007
Status: Offline
Point: 167
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ab_kallenbach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2018 kl. 06:55
Måske er din model ikke understøttet?

Her kan du se, på hvilke modeller, Docker kan køre:


Philips 47PFL7008S, Philips Hue, Waoo: Airties 7210, Panasonic Blu-Ray, Onkyo HT-R390, Popcorn Hour A-100, Synology DS415play
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2018 kl. 07:41
Det kræver en af de kraftige Synology NAS for at kunne køre Docker.
Mvh Jesper
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2018 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af ab_kallenbach ab_kallenbach skrev:

Måske er din model ikke understøttet?

Her kan du se, på hvilke modeller, Docker kan køre:



Ja det er nok her problemet er for min DS216play er ikke på listen, men troede egentlig den var lige så kraftig som en 216+.
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2018 kl. 13:38
nu er 216 linjen ikke "kraftig".. tværtimod :)

Kig efter efter en 918 eller en synology 718
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2018 kl. 20:19
Du kan evt. bruge en Raspberry Pi
BaaaaaH
Til top
dk90103 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-September-2011
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dk90103 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2018 kl. 12:49
Det er da meget nemmere at køre Unifi controller som en Package på din Synology. Den kræver slet ikke de samme resourcer som en "Docket" version.

Den kan hentes her: http://synology.acmenet.ru/

Både 5.6 og 5.7 er tilgængelig nu.
Til top
pointwood Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pointwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2018 kl. 10:40
Tænkte det muligvis kunne være interessant her selvom tråden ikke er helt ny, men her er de steps jeg har gjort på min Synology DS918+:

Prerequisite: A place on your NAS to place your Unifi data files. I created a share named /Docker/unifi/.
1.     Make a manual backup of your Unifi Controller: Unifi controller interface/settings/Maintenance/Backup.
2.     Switch to Container and stop your Unifi Controller.
3.     Under Docker/Container: Delete your Unifi Controller.
4.     Under Docker/Image: Delete the image.     
5.     Under Docker/Registry: Download jacobalberty/unifi:latest.
6.     Under Docker/Image: Launch the new Image.
7.     Under Advanced settings, configure:

     Advanced settings: Enable auto-restart.

     Volume: Add folder: docker/Unifi (data path on your NAS, create first); mount path: /unifi/.

     Port settings: Make local port the same as Container port.
8.     Start the container.
9.     Only the first time you upgrade: Restore from backup. After restore you should see data in the share you linked in step 7.
10.     If something has gone wrong, you can always restore from your backup made in step 1.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu