recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Marantz NR1607 til Triangle Antal Ez
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Marantz NR1607 til Triangle Antal Ez

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jpihl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Februar-2011
Sted: DK, Aalborg
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jpihl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Marantz NR1607 til Triangle Antal Ez
    Sendt: 31-Maj-2018 kl. 11:59
Hej :)

I anledningen af at vi er flyttet i hus, har jeg på mystisk vis fået damen derhjemme med på at vi skal have et par Triangle Antal Ez.
Jeg er dog lidt i tvivl om min nuværende receiver kan trække dem. Det er en Marantz NR1607.

Jeg har forsøgt at læse lidt forskellige steder, men da jeg er forholdsvis ny inden for HiFi er det svært at blive helt klog på det.

Det jeg egentlig er mest nervøs for, er om at jeg får ødelagt enten receiveren eller højtalerne ved at sætte dem sammen. Er det noget jeg skal være nervøs for eller kan jeg vente lidt med at opgradere min receiver?

Marantz NR1607:

Triangle Antal Ez:

Jeg håber der er nogen som kan hjælpe..

Med venlig hilsen

Jeppe
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2018 kl. 14:12
Jeg har de samme højtalere kørende med en marantz sr6009 dog med en densen effektforstærker koblet på så det kan ikke sammenlignes. Hvis jeg skal være ærlig så tror jeg ikke du får nok saft ud af den receiver til at opnå den lyd de er i stand til at levere men du kunne jo prøve at høre med Hifi-freaks hvad de mener er nødvendig som minimum.

Hvis jeg var dig ville jeg i hvertfald prøve, at spare sammen til en kraftigere receiver. Og hvis ikke du skal bruge surround delen, en stereo forstærker.



Redigeret af Dorf - 31-Maj-2018 kl. 14:14
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2018 kl. 14:13
Jeg har de samme højtalere kørende med en marantz sr6009 dog med en densen effektforstærker koblet på så det kan ikke sammenlignes. Hvis jeg skal være ærlig så tror jeg ikke du får nok saft ud af den receiver til at opnå den lyd de er i stand til at levere men du kunne jo prøve at høre med Hifi-freaks hvad de mener er nødvendig som minimum.

Hvis jeg var dig ville jeg i hvertfald prøve, at spare sammen til en kraftigere receiver. Og hvis ikke du skal bruge surround delen, en stereo forstærker.


Redigeret af Dorf - 31-Maj-2018 kl. 14:13
Til top
jpihl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Februar-2011
Sted: DK, Aalborg
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jpihl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2018 kl. 16:37
Hej Dorf,

Mange tak for input :)

En mere kraftfuld receiver (stereo eller surround, jeg har ikke helt besluttet mig) ligger relativt højt på ønskelisten :) Desværre er listen lang som nylig husejer.

Min nuværende er receiver rimelig ny og fungere glimrende, så jeg ville helst vente et par år med at investere i en ny.
Så det var mere om jeg vil kunne bruge højtalerne, omend ikke til fulde, uden at ødelægge nogen af delene.


Redigeret af jpihl - 31-Maj-2018 kl. 16:37
Til top
Lars_M Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2011
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2018 kl. 18:02
Sålænge du passer på med volumen går ingen af delene i stykker.
LG 50PK760N, Marantz NR-1403, Creek Evolution 5350, Aune X1 Dac, Elac BS-203.A, XTZ 99W10.16, Audiovector center plus diverse bokse..
Til top
jpihl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Februar-2011
Sted: DK, Aalborg
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jpihl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2018 kl. 18:09
Det var også det svar jeg fik af Hifi-freaks.
Tak for hjælpen :)
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2018 kl. 20:44
Hvis ikke du har været ude og shoppe allerede så kan jeg anbefale at anskaffe dig en forstærker med mulighed for bi-amping. Det er ikke altid man kan høre forskellen men det kan man med de højtalere.
Til top
jpihl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Februar-2011
Sted: DK, Aalborg
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jpihl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2018 kl. 20:50
Hej igen Dorf,

Jeg har ikke købt ny forstærker endnu, så tak for tippet :)
De spiller dog også ganske fint med mit nuværende setup.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu