recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Varm surround receiver.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Varm surround receiver.

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2018 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

En fabriksny koster jo kun kr. 5.699,-Smile
B-stock er ikke fabriksny, den er brugt, min er bare lidt mere brugt Wink
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Dkiceman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Mors
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dkiceman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2018 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

En fabriksny koster jo kun kr. 5.699,-Smile
B-stock er ikke fabriksny, den er brugt, min er bare lidt mere brugt Wink

Nu er det ikke B-stock jeg har købt, men en helt ny til 5699 kr... 
Til top
Dkiceman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Mors
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dkiceman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2018 kl. 17:29
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2018 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af Dkiceman Dkiceman skrev:

Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

En fabriksny koster jo kun kr. 5.699,-Smile
B-stock er ikke fabriksny, den er brugt, min er bare lidt mere brugt Wink

Nu er det ikke B-stock jeg har købt, men en helt ny til 5699 kr... 
Ja, så bliver det svært Confused sætter den ned til 4699 og så må vi se om nogen bider på. Altid et plus med rest-garanti Big smile
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
MortenGN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juli-2017
Sted: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenGN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2018 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af Dkiceman Dkiceman skrev:

Oprindeligt skrevet af MortenGN MortenGN skrev:

jeg kan se at nogle vælger at diskutere lidt i denne tråd, det er en skam. At grejet bliver varmt er ikke noget nyt, hvor varmt vi hver især vil tillade vores grej at blive, bestemmer vi selv. Så lad os holde snuden i sporet. 

Jeg har som mange andre ikke 10, 15 eller 20 cm plads over min forstærker, og det har jeg aldrig haft, hverken til stereo eller surround. Den blæser jeg har monteret, og købt til 250 kr. er efter min mening en utroligt god investering når temperaturen er så høj som jeg har oplevet. Jeg er selv teknisk uddannet, så udformningen af mit hjemmebyggede rack, valg af blæser, og hvor og hvordan den blæser, er ikke tilfældig. Det virker at suge frisk kølig luft op fra bunden, med den naturlige cirkulation, og blæse det ud og væk fra toppladen, og det har kostet mig 250 kr. Hvad I selv vil, og hvor varmt i vil lade jeres grej blive, er helt op til jer selv, ligesom i selv vælger hvor langt I køre bilen op i omdrejninger. Altså er dette ikke et oplæg til diskutioner, blot vidensdeling til dem der har haft samme tanker om en varm receiver som mig selv. Jeg ville bare dele min billige succes historie, nu hvor jeg ikke selv fandt hjælp på nettet. 

Jeg synes selvfølgelig at faglig debat er skide godt, så stil endelig spørgsmål hvis der er nogle! 

Hej Morten..

Jeg har selv lige købte en SR6011 og skulle modtage den i morgen..

jeg overvejer lidt selv om jeg skal koble en blæser til som dig da min står i et møbel med ca 30 cm på en side og 50 cm på anden... vil tro der er 5 cm fri i toppen...

hvad bruger du til at gi blæseren power nu da den jo er 5v ??


Tillykke med den. Jeg har bare brugt en almindelig strømforsyning til eks. telefon eller tablet, den sidder bare i stikkontakten. Jeg skal dog sætte den til og pille den fra hver gang jeg starter recieveren, men det gør mig ikke så meget. Det er selvfølgelig bare mega vigtigt at få startet blæseren HVER gang, da den ellers forværrer kølingen i og med at den stjæler fri luft over recieveren.
Til top
Dkiceman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Mors
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dkiceman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2018 kl. 01:43
efter min har kørt de sidste 6-7 timer uden stop, målte jeg temperatur med tempgun, den måler 50,3 grader på det varmeste sted.. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu