recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen surround fra Sony A1 TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ingen surround fra Sony A1 TV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
flbs Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flbs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ingen surround fra Sony A1 TV
    Sendt: 16-Juni-2018 kl. 13:58
Hej,
Jeg har gennem lang tid kæmpet med, at få surround lyd til at virke fra android TV apps på Sony A1 tv, uden held. Håber nogen herinde kan hjælpe. Receiveren er Pioneer sc-LX89.
Hvis jeg afspiller BD skiver, streamer gennem min WD boks, eller ser TV med surround, virker alt perfekt.
Prøver jeg at streame fra nogle af android tv apps, som kodi, plex, VLC player eller Youtube, kan jeg kun få stereo lyd ud til receiveren.
Forbindelsen mellem reeiver og TV er både high speed HDMI kabel og toslink. Jeg har også prøvet at fjerne toslink. Ingen forskel.

Lyd på Sony A1 er sat til Auto 1 og surround. I Kodi er lyd sat til 5.1 kanaler og passthrough.
 
Er der nogle gode forslag til at få sorrund igennem.
 

Sony A1 er sat til
Til top
flbs Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flbs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2018 kl. 10:57
< ="" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0" ="text/"> Er der nogen med et Sony A1 TV, der kan melde tilbage om surround fra Android TV virker hos dem, eller om det er noget generelt.
TakSmile
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2018 kl. 15:35
Jeg har lavet et tjek, og kan berette følgende, Youtube registreres som Dolby Surround i receivers display. Lydformatet registreres som PCM, og sendes i alle tilsluttede kanaler / højttalere.
Netflix registreres som Dolby Digital+.
Dine fotos af menuindstillinger, gælder kun for tv højttalere, og ikke tilsluttet ekstern lyd.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2018 kl. 17:12
Når output står til Auto1 burde den smide 5.1 ud, men du skal have indstillet at der er tilsluttet ekstern lyd.

Redigeret af Torben Rasmussen - 18-Juni-2018 kl. 17:13
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
flbs Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flbs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2018 kl. 18:09
Tak for tilbagemeldingen. Det bekræfter at det er noget ved opsætningen hos mig, der er galt.
Der er under den generelle lyd opsætning valgt at lyden skal komme fra lydsystem, og ikke tv'ets højtalere. Jeg kan ikke finde andre steder hvor man kan vælge, eller hvor der er seperat opsætning for lydsystemmet.
Da jeg får surround ud ved TV udsendelser, med samme forbindelse, ved jeg også at det ikke er receiver opsætningen.
Jeg er godt nok på bar bund med hvad det kan skyldes.
Til top
Peter49 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Juni-2008
Status: Offline
Point: 256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2018 kl. 18:26
Ups Embarrassed



Redigeret af Peter49 - 18-Juni-2018 kl. 19:13
Til top
smitty Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 181
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smitty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2018 kl. 21:50
Hvis du har den gamle software på dit A1 skal du gøre følgende:

Gå til lyd, avanceret indstillinger, input relateret og Dolby Digital Plus udgang.

Lydudgangen skal stå til Dolby Digital og ikke Dolby Digital Plus.

Mvh Smitty
Til top
smitty Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 181
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smitty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2018 kl. 22:17
Har lige checket på mit A1. Selv med ny SW skal du gøre det samme under Lyd (Apps)...
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu