recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology Buffer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Synology Buffer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Synology Buffer
    Sendt: 16-Juni-2018 kl. 16:44
Hej jeg oplever store problemer med buffer, når jeg ser film i KOdi som ligger på min synology, filmen stopper og går derefter død, hvis jeg ser dem via Plex som også er installeret på min synology, er der ingen problemer, nogle der har en ide til, hvad det kan være ?

Redigeret af Flarup - 16-Juni-2018 kl. 17:17
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2018 kl. 17:08
Er Plet = Plex, og kode = kodi ?????

Det er forskel på hastigheden ved at tilgå en share på synology alt efter som det er SMB eller NFS. NFS er hurtigst
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2018 kl. 17:18
jeps takker er rettet. jeg har altid brugt nfs og det har ikke tidligere drillet
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2018 kl. 10:23
Bruger du kabel eller wifi forbindelse til din NAS?
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2018 kl. 12:17
jeg bruger Wifi, men det har aldrig været et problem tidligere. jeg har lige tømt cachen i smb så vil lige teste her senere om det kan hjælpe
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2018 kl. 15:56
Hvad afspiller du med af enheder.
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2018 kl. 16:17
jeg har både ATV4 og 4k samt Nvidia Shield, det driller ved samtlige enheder
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2018 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af Flarup Flarup skrev:

jeg bruger Wifi, men det har aldrig været et problem tidligere. jeg har lige tømt cachen i smb så vil lige teste her senere om det kan hjælpe

Skrev du ikke at du brugte NFS??

Anyway, put et kabel i, så er der 99,99% chance for at problemet er løst.
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2018 kl. 18:52
jo NFS men det bliver afspillet på atv4 og shield, 
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2018 kl. 08:15
Prøv at kable en af dine enheder vil væde med at det løser problemet.
Wifi er noget rod når man skal streame film fra en nas. Især hvis det er 1:1 rip.

At det har virket betyder ikke så meget. Det kan være en ny enhed du har fået der trækker mere data eller laver støj i rummet. Det kan selvfølgelig også være en update på din nas eller enheder der er skyld i fejlen.

Kan huske for ½ år siden hvor Plex sendte en opdatering ud som gjorde at ATV begyndte at forlange at alle film skulle transcodes af min synology. Det på trods af at jeg netop har rippet mine film til et format ATV forstår. Det resulteret i at filmen begyndte at buffer ofte da min nas ikke er stærk nok til at transcode. Problemet er dog løst ved en nyere opdate.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2018 kl. 18:24
Check op på NAS'ens ressourceforbrug mens filmen hakker.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu