recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digitale kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Digitale kanaler

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JSP Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-Juni-2018
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JSP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Digitale kanaler
    Sendt: 19-Juni-2018 kl. 18:44
Hej med jer, 

Håber vitterligt I kan hjælpe. 

Har købt et brugt Sony KDL32V2500 og fik at vide det kunne tage digitale kanaler. Når jeg trykker på digital finder den intet. Jeg kan heller ikke se nogle steder hvor jeg kan vælge hverken land eller netværksid. 

Er der nogen der har et råd, så jeg kan komme videre. I aften :-)
Til top
Kand Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Marts-2014
Sted: Arhus
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2018 kl. 18:47
mener kun det har dvb-t mpeg2.

Så det får du ikke meget ud af.
Til top
JSP Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-Juni-2018
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JSP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2018 kl. 18:50
Er det noget du kan hjælpe mig med at finde ud af om er rigtigt. Jegvhar kigget overalt og fatter intet af sådan noget her. Der er bare et sted, hvor der står at man kan søge digitale kanaler og når jeg gør, står der 0? Det er mere så jeg ikke bruger unødig tid på det?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2018 kl. 19:29

 Der er ikke noget at hjælpe med, andet end du selv kan søge, og finde ud af at det er forældet, da det kun har MPEG-2, og derved ikke kan bruges uden en extern modtager, uanset om det bruges på Kabel TV eller Terrestrisk.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2018 kl. 19:33
Ja, som radiomanden skriver, så har det kun MPEG2. Du skal derfor sætte en nyere boks med MPEG4 foran, hvis du vil bruge dit tv til noget.


Mvh. Jørgensen
Til top
JSP Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-Juni-2018
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JSP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2018 kl. 19:49
Gud, hvor jeg afskyr sælgere der lyver :-(

Men tak for hjælpen. Fatter dog stadig ikke der står søg digital i indstillingerne.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2018 kl. 19:55

 Det er ikke en direkte løgn, en omgåelse af sandheden, det har jo Digital Tuner, det er bare en god del år siden at den kunne bruges.
Du gav vel ikke for meget for det.? Det er højst omkring Kr. 400 værd.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2018 kl. 19:58
Sælger lyver ikke, den kan modtage digitale kanaler.

At det så ikke kan modtage dem du har i dit kabel, kan måske skyldes at du ikke har fortalt hvad signal du har i dit kabel (det har du heller ikke gjort her).

Du har købt et ~11 år gammelt tv til en pris der forhåbentligt ikke er meget over 250 kroner.
De fleste tv med de år på bagen har forældede tunere.

Klaus
Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2018 kl. 20:14
 
 Du burde jo skrive at det kunne modtage Digitalt dengang det var nyt og MPEG-2 blev anvendt, nu kan det ikke modtage noget.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JSP Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-Juni-2018
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JSP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2018 kl. 12:16
De sagde bare de havde haft det tilsluttet direkte og det tog digitale kanaler... :-/ 

men ok, det kan selvfølgelig være mange år siden det har været tilsluttet. Det er også mere at man har brugt tiden på det, end pengene. Fik det for en slik, så det er fint nok.. Så må jeg bruge det til Netflix med et ATV. 

Tak for jeres hjælp. 
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2018 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af JSP JSP skrev:

De sagde bare de havde haft det tilsluttet direkte og det tog digitale kanaler... :-/ 
 
 
Det kunne det også indtil efteråret 2009Big smile
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu