recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bluetooth in-ear med god lyd - findes det?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bluetooth in-ear med god lyd - findes det?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
anzelz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anzelz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bluetooth in-ear med god lyd - findes det?
    Sendt: 19-Juli-2018 kl. 11:10
Hej

Jeg har været en masse forskellige in-ear hovedtelefoner igennem til min iphone (Klipsch R6-i, Sony MDR-EX650, Denon, Audiofly) inden jeg fandt et par Sennheiser Momentum som jeg synes er suveræne i lyd og komfort. Jeg var meget glad da de kom som bluetooth version (Sennheiser Momentum Free), men lyden når ikke de kablede til sokkeholderne...

Findes der mon trådløse in-ear hovedtelefoner med god lyd? Jeg bruger dem til hverdag og træning, så de skal have punch og lukke godt til.

Af trådløse har jeg prøvet Beyerdynamic Byron BT, Supra Nitro-X og iMonster Victory, alle med dårlig lyd og komfort.


Monitor Audio Radius
Front 270
Center 250
Baghøjttalere 180

Harman Kardon DPR 2005
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2018 kl. 15:26
Ordet "god" er en subjektiv definition og hvad vi mener er god lyd er måske ikke god lyd for dig. - der findes MASSER af in-ears som lyder fremragende i mange folks ører, men det er også et kompromissernes land. Først og fremmest er der nogle ting den skal understøtte teknisk i BT protokollen for at få den bedst mulige lyd ud. Dernæst er der den meget lille hage at du også bruger dem til træning. Dette alene udelukker highend udgaverne, da sved kan dræbe alle enheder, og jeg har desværre ikke mødt nogen enhed som virkelig er highend, og beregnet til træning. Jeg har ødelagt et par Shure ec3, beyerdynamic et eller andet, beats wireless version1 (jo de lød faktisk ganske fremragende til den samme type musik du også hører), plus lidt andet løst og fast på grund af sved og regnvejr - I øjeblikket bruger jeg nogle jaybird freedom med complyfoam til sport og et par jabra sport pulse, som desværre er lige en kende for store til at de kan sidde komfortabelt fast i mine ører på grund af batteri og pulsdelen faktisk skal ind i ørerne. Jaybirds virker ganske godt og comply laver faktisk til en hel del forskellige mærker, blandt andet jabra. De lukker "godt til" men nok ikke på den måde du ønsker. Da det er skum sidder de ikke som silikonetutterne og lukker af for lyden i øret, så man rent faktisk kan høre trafikken også.

Den største udfordring ligger desværre nok i teknologierne. Primært BT Lyd protokollerne. der er desværre tvunget komprimering af lyden på grund af båndbredde. (derfor aptX findes) og så længe det er tilfældet, så vil vi desværre være tvunget til at have et kompressions mellemstadie, og er man begavet med et par følsomme ører, så vil du kunne høre det, og så er trådløs ganske enkelt ikke for dig. BT5.0 som er tilgængelig i iphone8 og galaxy s8 og frem har forøget båndbredden fra 1 til 2mbit/s og nu også i low energy hvor headphones opererer. dog hvis telefonen er en apple-enhed, så er det måske i virkeligheden en bedre ide at få nogle med en M1 chip i (airpods/beats wireless 3) - jeg har ikke selv prøvet dem, men efter sigende lyder de markant bedre end standard BT, så der må være en anden kompressionsalgoritme i den chip da de bruger BT4.2

Med andre ord. noget nær umuligt at give dig et "rigtigt" svar. - jeg kan dog anbefale du googler dig til "best wireless headphones for training" eller lignende fraser, der er 1mia tests af diverse modeller på nettet og youtube, og de store onlinemagasiner laver ofte comparisons til netop den slags


PS - og du er virkelig ikke den eneste der har spurgt her i forummet. Der er en del tråde her på recordere.dk - prøv at søge lidt. men kig gerne i tablet/phone kategorien


Redigeret af claus_jac - 19-Juli-2018 kl. 15:29
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu