recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af surr. opgd. (Har fået hjælp.)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af surr. opgd. (Har fået hjælp.)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til valg af surr. opgd. (Har fået hjælp.)
    Sendt: 19-August-2018 kl. 08:08
Hej med jer.
Min Receiver som er en del af et Harman / kardon BDS 570 system er ved at stå af.
Ofte forsvinder lyden når der starter et nyt afsnit.
Jeg oplever også at min projekter siger at source input not supported?
Oplever også at billedet stopper mens lyden fortsætter?
Jeg har prøvet at sætte ATV4 direkte til min projekter og så er der igen problemer. 
Jeg har også prøvet at skifte HDMI input kanal samt skifte kablet mellem receiver og ATV.

Så jeg er temmelig sikker på at det er receiveren. 

Men hvad skal jeg vælge i stedet for?
Det skal siges at jeg er fint tilfreds med lyden i højttalerne så disse behøver ikke blive skiftes. Men hvis jeres forslag indebære udskiftning er det også fair nok.

Mit budget er max 8000 kr. 
Mit setup arbejder sammen med en projektor så en receiver skal indgå, derfor er Sonos også no go. 

Jeg har selv kig på følgende:
- Marantz NR1608 Sølv (3099 kr) 
Dette er jo så kun en receiver, men den har Atmos support til hvis jeg i fremtiden vil have dette så kan jeg bare skifte de 2 front højttalere.

- Onkyo HT-S7805 (7000 kr)
Dette er et komplet set, med Dolby Atmos og en receiver der understøtter 4K og alt muligt gøgl jeg sikkert aldrig kommer til at bruge. Har også overvejet lillebroren Onkyo HT-S5805 (5000 kr)

- Sony BDVN7200 (4800 kr)
Dette er et komplet set, bagkanalerne styres af en boks så der skal ikke trækkes kabler til disse. Dette er en fordel da jeg i dag har kabler der render under en dørmåtte ved teressedøren. Den har også indbygget bluray ligesom jeg har idag. Jeg har dog aldrig brugt den vi har i dag. Så vigtigt vil jeg ikke kalde det. WAF faktoren er også høj da det er et pænt sæt. Et minus er dog at højttalerne har nogle underlige stik så det er ikke en standard passiv højttaler som man evt kunne sætte en anden receiver på en gang. Det har heller ikke Atmos. 

- Samsung 5.1.4 soundbar HW-K960 (7500 kr)
Er ret vild med denne løsning da den er 100% trådløs og har en ufattelig simpel fjernbetjening. Men jeg kan være bange for om lyden bliver for snæver når jeg ikke kan have dedikeret stereo front kanaler. Da jeg har et 110% lærred så skal højttalerne temmelig langt ud for at omfavne billedet. 


Hvad tænker i? Har i andre forslag eller hvad siger i til de jeg har nævnt. Marantz trækker en del da denne er billigst og løser opgaven. 
 Mens de andre evt ville højne lyden ved at give mig Dolby Atmos support. 


Redigeret af kenneth85 - 19-August-2018 kl. 17:32
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2018 kl. 10:18
Jeg har selv en Marantz SR7011 som jeg er rigtig glad for.

Så jeg ville da anbefale en Marantz SR-7012. 

Jeg vil mene at du får meget mere/bedre lyd end den lille Marantz.

Jeg har dog det samme problem med min Marantz som du har med projektoren, men det er kun hvis man kører Video output til både TV og Projektor for så bliver den forvirret. Da den har 2 HDMI output har jeg både TV og Projektor tilsluttet. Når jeg bruger projektoren skal jeg manuelt i menuen vælge Output1 istedet for Auto.

Men ellers er jeg rigtig godt tilfreds med lyden og funktionerne. Spotify funtionen er fed. Du vælger bare fra pc eller app på telefonen, at der skal streames til receiveren.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2018 kl. 10:22
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2018 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg har selv en Marantz SR7011 som jeg er rigtig glad for.

Så jeg ville da anbefale en Marantz SR-7012. 

Jeg vil mene at du får meget mere/bedre lyd end den lille Marantz.

Jeg har dog det samme problem med min Marantz som du har med projektoren, men det er kun hvis man kører Video output til både TV og Projektor for så bliver den forvirret. Da den har 2 HDMI output har jeg både TV og Projektor tilsluttet. Når jeg bruger projektoren skal jeg manuelt i menuen vælge Output1 istedet for Auto.

Men ellers er jeg rigtig godt tilfreds med lyden og funktionerne. Spotify funtionen er fed. Du vælger bare fra pc eller app på telefonen, at der skal streames til receiveren.

Hej PerW.
Tak for dit input, den er dog alt for dyr i forhold til hvad jeg vil give. Og virker temmelig overkill til mine højttalere :) 
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2018 kl. 11:26
Hej Kenneth

Hvilke højttalere har du i dag?
Har du overvejet at over 80% af lydkvaliteten du oplever skyldes højttalerne og ikke den bagvedliggende elektronik?

At skifte højttalerne er dyrt og du står med nogle brugte højttalere der intet er værd. Fronthøjttalere med "indbygget Atmos" (som ved Onkyo) er altså ikke meget værd. Så for at få Atmos, skal du ikke skifte fronthøjttalere, men tilføje yderligere højttalere.

Det meste af det du kigger på har kun små "uduelige" højttalere. De har en masse smarte betegnelser, men lyden fra dem er så som så, i forhold til "rigtige" højttalere med et membranareal der kan flytte luft og dermed lave lyd.

Jeg vil anbefale dig Marantz forstærkeren, måske endda at kigge efter SR 5012.
Og så vil jeg anbefale dig at tænke over, hvilke højttalere du har og vil bruge. Du kan altid med stor fordel købe brugte højttalere af god kvalitet og genbruge dem selvom du skifter forstærker.

Klaus
(P.S. WAF = Wife Acceptence Factor, så når du skriver "WAF faktor" skriver du reelt set Wife Acceptence Factor faktor)


Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2018 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Der er weekend tilbud på denne:


Hej Pede8000
Interessant bud og prisen er helt sikkert godkendt. Denne vil jeg helt sikkert overveje. :)
Tak skal du have. 
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2018 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hej Kenneth

Hvilke højttalere har du i dag?
Har du overvejet at over 80% af lydkvaliteten du oplever skyldes højttalerne og ikke den bagvedliggende elektronik?

At skifte højttalerne er dyrt og du står med nogle brugte højttalere der intet er værd. Fronthøjttalere med "indbygget Atmos" (som ved Onkyo) er altså ikke meget værd. Så for at få Atmos, skal du ikke skifte fronthøjttalere, men tilføje yderligere højttalere.

Det meste af det du kigger på har kun små "uduelige" højttalere. De har en masse smarte betegnelser, men lyden fra dem er så som så, i forhold til "rigtige" højttalere med et membranareal der kan flytte luft og dermed lave lyd.

Jeg vil anbefale dig Marantz forstærkeren, måske endda at kigge efter SR 5012.
Og så vil jeg anbefale dig at tænke over, hvilke højttalere du har og vil bruge. Du kan altid med stor fordel købe brugte højttalere af god kvalitet og genbruge dem selvom du skifter forstærker.

Klaus
(P.S. WAF = Wife Acceptence Factor, så når du skriver "WAF faktor" skriver du reelt set Wife Acceptence Factor faktor)


Klaus


Hej Klaus
Tak for dit input. Du har helt ret i at dette ikke er toppen af poppen hverken det sæt jeg har nu eller dem jeg kigger på her. Men det jeg har er "godt nok" til mig. :-)

De højttalere jeg har er det sæt jeg nævner BDS 570



I den perfekte verden ville mit setup stå i et dedikeret bio rum. Så priviligeret er jeg dog ikke. Og min stue er ikke helt nem at installere flere højttalere i. Så 7.1 bliver aldrig aktuelt, og jeg har heller ikke i sinde at hænge loft højttaler op. Eller jo måske men så bliver det af installationstypen. Men før jeg når dertil tror jeg at bedre højttaler i et 5.1 setup er givet langt bedre ud :)

Ang WAF. Tak for din rettelse. Det er noteret.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2018 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Der er weekend tilbud på denne:


Hej Pede8000
Interessant bud og prisen er helt sikkert godkendt. Denne vil jeg helt sikkert overveje. :)
Tak skal du have. 

Du sparer ca 3k hvis du bestiller idag, det er et weekend tilbud, den er oppe på 5-6k i morgen.

Den er dog på tilbud med jævne mellemrum hos giganten.
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2018 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

De højttalere jeg har er det sæt jeg nævner BDS 570


Okay, jeg googlede BDS 570 og fandt kun receiveren....

Alene det at du har en projektor, så har du meget mere dedikeret bio end mig der kun har tv og surround.


Sony forstærkeren til 3500 er også et okay bud. Den pris er dog efterhånden mere standardpris, end tilbudspris.
Med den vil du kunne reparere dit nuværende system, men aldrig opgradere, da dine højttalere så vil være begrænsningen.

Mit eget anlæg består af en Marantz SR5010 og 4 stk DLS R66 og en DLS RC55. Højttalerne har kostet mig 5300 (første sæt DLS R66 kostede 3500, det næste 1200, så vær opmærksom på priser og hav tålmodighed, hvis du vil købe brugt) og forstærkeren 3500. Det er 800 kroner mere end dit budget, men en helt og aldeles anden klasse lyd.

Med hensyn til din udskiftningsmodne BDS 570, hvis den kan køre uden subwoofer, kommer jeg forbi og kører den på "skrotpladsen" for dig. Kunne godt trænge til noget "nyt" i garagen, den gamle Yamaha der står der nu, er ved at være træt.......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2018 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

De højttalere jeg har er det sæt jeg nævner BDS 570


Okay, jeg googlede BDS 570 og fandt kun receiveren....

Alene det at du har en projektor, så har du meget mere dedikeret bio end mig der kun har tv og surround.


Sony forstærkeren til 3500 er også et okay bud. Den pris er dog efterhånden mere standardpris, end tilbudspris.
Med den vil du kunne reparere dit nuværende system, men aldrig opgradere, da dine højttalere så vil være begrænsningen.

Mit eget anlæg består af en Marantz SR5010 og 4 stk DLS R66 og en DLS RC55. Højttalerne har kostet mig 5300 (første sæt DLS R66 kostede 3500, det næste 1200, så vær opmærksom på priser og hav tålmodighed, hvis du vil købe brugt) og forstærkeren 3500. Det er 800 kroner mere end dit budget, men en helt og aldeles anden klasse lyd.

Med hensyn til din udskiftningsmodne BDS 570, hvis den kan køre uden subwoofer, kommer jeg forbi og kører den på "skrotpladsen" for dig. Kunne godt trænge til noget "nyt" i garagen, den gamle Yamaha der står der nu, er ved at være træt.......


Klaus

Jeg beklager men det forstår jeg ikke helt. Hvis jeg købte Sonyen så får jeg da en 7 kanals receiver med mere effekt pr kanal end jeg har i dag. Så er der da netop plads til opgradering i fremtiden? Altså af højttalerne. 

Ang tilbudet om at hjælpe mig af med min nuværende receiver så vil jeg sige pænt nej tak. :-) Den spiller fint. Det er kun HDMI delen der virker til at være defekt. Desuden er min garage pt uden lyd :) Så den kan sagtens bruges der :)
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2018 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Jeg beklager men det forstår jeg ikke helt. Hvis jeg købte Sonyen så får jeg da en 7 kanals receiver med mere effekt pr kanal end jeg har i dag. Så er der da netop plads til opgradering i fremtiden? Altså af højttalerne. 


Aaarh, okay, kan godt se at det jeg skrev kunne misforstås.

Det jeg forsøgte at skrive, var at en udskiftning af forstærkeren ikke ville være en opgradering, idet højttalerne er begrænsningen.

Du har selvfølgelig ret i at med Sony’en er der netop et fint grundlag til videre opgraderinger.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2018 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Jeg beklager men det forstår jeg ikke helt. Hvis jeg købte Sonyen så får jeg da en 7 kanals receiver med mere effekt pr kanal end jeg har i dag. Så er der da netop plads til opgradering i fremtiden? Altså af højttalerne. 


Aaarh, okay, kan godt se at det jeg skrev kunne misforstås.

Det jeg forsøgte at skrive, var at en udskiftning af forstærkeren ikke ville være en opgradering, idet højttalerne er begrænsningen.

Du har selvfølgelig ret i at med Sony’en er der netop et fint grundlag til videre opgraderinger.



Klaus

Så er jeg med. Nej det er ikke rigtig en opgradering af lyden. Men det er jeg også okay med.
Jeg tror jeg køber den Sony. Den har fået utrolig meget ros i diverse reviews og den ser ud til at kunne dække mit behov. Og et stort plus i min bog er at den har 2 HDMI output så hvis min Projektor løsning er noget vi bliver trætte af så kan jeg have både TV og projektor sat til :)

Tak til jer alle for jeres input. Fortsat god weekend. 
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu