recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt tv 65”
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt tv 65”

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
hik7 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2007
Status: Offline
Point: 235
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér hik7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2018 kl. 16:27
hvis man nu køber igennem et autoriseret panasonic center fx, kan man så ikke få en garanti for man kan bytte, hvis der opstår de så kaldte problemer..

Kender dem dog ikke?

Yellow tint? Folk ser mere solbrændte ud på dele af skærmen? Hva mere skal jeg være obs på?

(Sidste jeg var inde i det her, var om der var skygger eller burn-in på Pioneer skærme :-/)
Pioneer KRP 500A - Samsung SMT-H3126 - Playstation 3 - Denon 2807 - Fuld Dali Concept 5.1
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=26487&PN=1
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2018 kl. 17:34
Det er ikke altid, at man lige med det første opdager farvefejlene. Jeg har fx set en fodboldkamp, hvor den højre halvdel af skærmen viste græs med en tydelig misfarvning af rødt, men samme misfarvning viste sig overhovedet ikke på blå baggrund. Der kan også optræde grønne misfarvninger på gul baggrund og ellers ikke. Røde områder kan også indeholde misfarvede områder. Der kan være tale om striber og større flader, der er misfarvet. Det er tit, at fejlene fremtræder tydeligt ved tv fra studier med kraftigt farvede møbler og kulisser. Der findes testmateriale, som nådesløst afslører fejlene, men det er vel tvivlsomt, om man lige kan få adgang til den slags i forbindelse med køb.
Det er bestemt en god idé, at man aftaler med Panasonic-Centret på forhånd, hvad man gør, hvis man ikke hører til de heldige, der får leveret en fejlfri skærm i første forsøg.
Til top
hik7 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2007
Status: Offline
Point: 235
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hik7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2018 kl. 22:50
tak for de gode råd, hele næste uge er sat af til tv kiggeri (+ finde ny receiver der kan afløse min Pioneer vsx-1019), så må lige få nogle gode aftaler på plads, samt på skrift hvis det ender med et køb..


Pioneer KRP 500A - Samsung SMT-H3126 - Playstation 3 - Denon 2807 - Fuld Dali Concept 5.1
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=26487&PN=1
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2018 kl. 23:46
Så vil jeg ønske held og lykke med projektet.
Hvad angår en ny receiver, vil jeg lige nævne, at jeg har meget gode erfaringer med receivere fra Yamaha, som er virkelig stabile og holdbare. Jeg har fx aldrig oplevet, at HDMI ind- eller udgang er blevet brændt af. Du kan uden tvivl finde et apparat fra Yamaha, der opfylder dine ønsker, for de findes i en del forskellige størrelser.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2018 kl. 23:53
Mht mit andet OLED køb, så tilbød Power at bundle købet med en kallibreing, som udover billedindstilling også skulle sikre at TV’et var tjekket for både pixel og tint fejl . Jeg tilkøbte mod min vilje denne mulighed, men ved ikke om jeg bare har været heldig - eller om Power virkeligt har analyseret på panelet . . 
Omvendt skal man passe på med ,at se spøgelser overalt . Der er masser af tilfredse OLED ejere både herinde, og ovre på Flatpanels - og vi snakker om brugere/halvnørder der er helt obs på diverse problematikker . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
hik7 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2007
Status: Offline
Point: 235
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hik7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2018 kl. 08:14
har set mig lidt lun på pioneers Vsx-933, det en 2018 model, som vist har alle de ting der skal bruges mht 4k, og alle porte kører nyeste standard...

Samt multiroom som jeg har kigget på, og kan fås til lidt over 3000, og den har vist 7x130w min 1019-ah-k het kun 7x120w

Det med en kaliberering lyder som en god ide, men panasonic skulle vist være rimelig tæt på med ders 2 profiler Thx/Cinema eller hvad den hed
Pioneer KRP 500A - Samsung SMT-H3126 - Playstation 3 - Denon 2807 - Fuld Dali Concept 5.1
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=26487&PN=1
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2018 kl. 08:51
Oprindeligt skrevet af hik7 hik7 skrev:

har set mig lidt lun på pioneers Vsx-933, det en 2018 model, som vist har alle de ting der skal bruges mht 4k, og alle porte kører nyeste standard...

Samt multiroom som jeg har kigget på, og kan fås til lidt over 3000, og den har vist 7x130w min 1019-ah-k het kun 7x120w


933 er formodentlig ikke så kraftfuld som 1019. Pioneer har lært alt om “gummiwatt” opgivelser giver højere tal end normale opgivelser.
933 er opgivet til 130W ved 6 Ohm, 1% forvrængning og kun en kanal i drift.
1019 er opgivet til 120W ve 8 ohm og 0,05% forvrængning og kun en kanals drift.

For øvrigt er 1019 absolut ikke en kraftkarl, belaster man 5 kanaler med 8 ohm, leverer den knapt 30W til hver kanal.
Hvordan 933 er i 5 eller 7 kanals drift kan jeg ikke sige noget om, men på grund af ovenstående og på grund af at Pioneer’s receivere i dag er stort set identiske med Onkyo - der har en lang historie med defekte HDMI boards - ville jeg gå langt udenom Pioneer.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2018 kl. 12:46
Jeg kan tilslutte mig 100%, hvad KlausDM skriver. Mine personlige erfaringer med Pioneer's receivere fra de seneste 10 år er af en sådan karakter, at jeg ALDRIG NOGENSINDE ville købe sådan et apparat af dette mærke.

Til gengæld er valget af Panasonic 65fz800e fint nu efter prisfaldet, da det selvfølgelig var urimeligt med samme pris som kampagneprisen for 950'eren.
Til top
hik7 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2007
Status: Offline
Point: 235
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hik7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2018 kl. 12:59
hmm

Har fået et tilbud på:
Panasonic 65fz800 OG Yamaha RXA-1070 Til 33.000 
Det måske et godt tilbud, hvis jeg skal ha en bedre forstærker ?

Og den Yamaha er god nok?
Pioneer KRP 500A - Samsung SMT-H3126 - Playstation 3 - Denon 2807 - Fuld Dali Concept 5.1
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=26487&PN=1
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2018 kl. 13:43
Hvis man splitter tilbuddet op, kan man vel sige, at det i runde tal er 23.000 kr. for skærmen og 10.000 kr. for forstærkeren. Det er vist rimeligt nok, men om forstærkeren kan presses længere ned, kan man evt. begrunde med, at der er kommet en nyere model RXA-1080.
Om en Yamaha RXA-1070 er god nok, vil jeg da klart svare ja til.
Til top
Danniella Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2018
Sted: København
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danniella Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2018 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Der findes testmateriale, som nådesløst afslører fejlene, men det er vel tvivlsomt, om man lige kan få adgang til den slags i forbindelse med køb.

Findes der ikke noget standard på markedet man kan få adgang til?
Elsker IT, Mode og voksbehandling. Er ved at investere i nyt OLED TV
Til top
gposch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gposch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2018 kl. 11:58

Det er da helt klart et SONY 65" AF8 til de 20k(hvis denne pris altså passer???) i El Giganten du skal købe. Køber du i El Giganten har du 30 dages fuld returret, som giver dig rigelig med tid til at opdage evt. fejl.

Spar penge og få Dolby Vision(DV).

Du siger, at du primært vil bruge Apple TV 4K som jo netop byder på tonsvis af DV indhold. Samt du får masser af DV indhold i de indbyggede apps fx. Netflix. Alt dette går du glip af på FZ800, samt Android TV på AF8 er trods alt en del bedre end Firefox. Specielt når det kommer til Apps og fremtidige opdateringer.

No brainer if you ask me. ;-)

Jeg har kørt med Yamaha receivere i godt 10 år nu, og har aldrig oplevet den mindste fejl! :-)
LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home
Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Mavens KODI(Dolby Vision)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu