recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Retunering af defekt vare til England
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Retunering af defekt vare til England

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Retunering af defekt vare til England
    Sendt: 13-September-2018 kl. 15:48
Hej
Jeg har købt et sæt Soundmagic HP200 hovedtelefoner ved Hifiheadphones.co.uk.

Det viste sig, at de var defekte da jeg modtog dem. Der er ingen fysiske skader, men der er kraftig forvrængning ved musik afspilning.

De mener selvfølgelig at det er en fejl og vil gerne have dem retur. Det er også fint. Men kan det passe, at jeg selv skal betale, og er der nogen der ved hvordan jeg sender dem billigst? Umiddelbart kan jeg kun finde priser på over 300 kr. hvilket er mere end det dobbelte af, hvad jeg betalte for forsendelsen da jeg købte dem.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2018 kl. 16:31

 Online pakke porto til UK Kr.190,- Post Nord. https://www.postnord.dk/quick-finder/portoberegner
Der er så ikke langt til den pris samme vare kan købes for her i DK, hvilket er for under Kr.1500,-.


Redigeret af Radiomanden - 13-September-2018 kl. 16:35
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2018 kl. 17:59
Eftersom GB er stadig medlem af EU, så er det EU regler der gælder. 

Og hvis en vare har en mangel, er det sælger der skal betale for returporto.

Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2018 kl. 07:23
Fra den henviste side:



Hvis varen skal repareres for en fejl, som sælgeren er ansvarlig for, skal sælgeren betale alle de udgifter, der er forbundet med reparationen – også fragtudgiften.

Har du selv lagt ud for fragten, har du krav på at få dine forsendelsesomkostninger refunderet af sælgeren.
Tjekliste

    Gem kvittering for forsendelsesudgifter for returnering af varen til sælgeren
    Send varen retur til sælgeren med en kvittering fra posthuset

Så med andre ord, så er det ok at du skal lægge ud for retur-porto, men hvis det viser sig, at der er en fejl på varen, så skal du have retur-porto refunderet.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
clausnoer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-Juni-2015
Sted: DK
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausnoer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2018 kl. 17:54
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu