recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - subwoofer: Erfaring med SVS PB-1000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

subwoofer: Erfaring med SVS PB-1000

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dkiceman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Mors
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dkiceman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: subwoofer: Erfaring med SVS PB-1000
    Sendt: 17-September-2018 kl. 22:21
hej jeg har pt. wharfedale højtalere som jeg er godt tilfreds med... købte så senere en Wharfedale D10 sub egentligg gør det okay, synes dog jeg mangler lidt nåe der ses film, men til musik gør den det perfekt..

jeg har så flere steder set mange anbefaler SVS sub's.. som f.eks. SVS PB-1000 den passer også godt ind i hvad jeg vil gi for en sub..

er der nogen der har erfaring med SVS subs eller specifikt PB-1000 ?
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Online
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2018 kl. 03:42
jeg har haft en sb2000 og den var jeg helt urimelig glad for.

Jeg husker den som værende fantastisk at integrere og porcelæn ødelæggende.
I virkeligheden var den, min sværeste overvejelse da jeg skippede et traditionelt 5.1 system
Til top
ekelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-August-2006
Sted: Aalborg Denmark
Status: Offline
Point: 1396
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ekelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2018 kl. 14:07
Jeg har lige købt en SB1000 godt nok lukket i stedet for den portet du har kig på , men må sige jeg er meget tilfreds med den , den spiller godt 28M2 op uden problemer
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
Til top
Dkiceman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Mors
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dkiceman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2018 kl. 22:53
Så kom den idag med posten.. lidt hurtig justering med Audysse osv. så skulle der lige nogle få film som jeg havde set og Wharfedale D10 gjorde det godt i... 

Well SVS PB1000 får jo D10 til at lyde som om den mangler halvdelen af lyden.. den er jo helt crazy. så vild uden at lyde forkert.. tænkte ofte det føltes som om der manglede lidt før og nu kan jeg så høre det gjorde der.. 

nu skal jeg så bare ha justeret den perfekt ind, pt falder den ikke helt så nem væk i lydbilledet som D10..


synes jeg ser så mange der siger man skal ha DUAL SUB.. ved dog ikke om det er noget jeg får noget ud af.. min stue er knap 4 x 8-9 meter.. så frygter det bliver for meget ??
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2018 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af Dkiceman Dkiceman skrev:


synes jeg ser så mange der siger man skal ha DUAL SUB.. ved dog ikke om det er noget jeg får noget ud af.. min stue er knap 4 x 8-9 meter.. så frygter det bliver for meget ??
Tillykke med den.

Jeg har ca. samme areal som dig, dog lidt mere kvadratisk og med loft til kip, og det er bestemt ikke for meget med 2 subs.
Mine 2 trykker bare der ud af, sådan at nogle af teglstene skal lægges på plads igen.Ouch
Jeg ville faktisk gerne have nogle der var endnu kraftigere, men så kommer problemet med den fysiske størrelse, og problemer på hjemmefrontenOuch.

Men min mulighed er dog et par stykker fra JL Audio, Fathom F113v2. Men så skal spare grisen tømmes igenEmbarrassed



Redigeret af Potter - 20-September-2018 kl. 10:22
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2018 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af Dkiceman Dkiceman skrev:

Så kom den idag med posten.. lidt hurtig justering med Audysse osv. så skulle der lige nogle få film som jeg havde set og Wharfedale D10 gjorde det godt i... 

Well SVS PB1000 får jo D10 til at lyde som om den mangler halvdelen af lyden.. den er jo helt crazy. så vild uden at lyde forkert.. tænkte ofte det føltes som om der manglede lidt før og nu kan jeg så høre det gjorde der.. 

nu skal jeg så bare ha justeret den perfekt ind, pt falder den ikke helt så nem væk i lydbilledet som D10..


synes jeg ser så mange der siger man skal ha DUAL SUB.. ved dog ikke om det er noget jeg får noget ud af.. min stue er knap 4 x 8-9 meter.. så frygter det bliver for meget ??

 
Fordelen ved flere subs er ikke at få mere bas (som mange forkert tror)... Men derimod at få bedre bas. Én sub i rummet vil have en masse issues pga rummet (som EQ ikke kan fixe). Hvis du tilføjer en ekstra subs vil denne også have en masse problemer pga rummet. Men ved at placere dem forskellige steder vil problemerne ligeledes være forskellige steder og vupti - problems solved når begge spiller SmileDet er en grov forsimpling... Men det forklarer det basale.


Redigeret af Jonas_h - 20-September-2018 kl. 11:09
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu