recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny eller brugt receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny eller brugt receiver

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
BPR Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-April-2016
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BPR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny eller brugt receiver
    Sendt: 19-September-2018 kl. 17:44
Hej.
Jeg er rookie på området, men har kaster mig ud i at lave en lille hjemmebiograf. Ikke noget vildt dyrt og fanci - bare et 12m2 rum jeg laver til et sted hvor familien kan samles til en god film 😊

Jeg har indtil videre anskaffet mig højttalerne til surround (overvejer de sidste 2 til Atmos). Det er Dali zensor 5 som front, zensor 1 som bag og zensor vokal samt en sub fra Audio Pro.

Jeg har planer om at skaffe mig en 4k projektor (Optoma uhd300x eller Viewsonic 727 - ved godt det ikke er "rigitg 4k", men det er derhenad og de får begge fine anmeldelser)

Så til mit spørgsmål, hvilke receiver skal jeg vælge? Hifiklubben anbefaler deres nye midrange model fra denon - x1500h til 4000. Den ser os rigtig fin ud og har vist det meste af det nye, men kan jeg nøjes med en ældre brugt model og spare lidt penge? Eksempelvis har Hifiklubben den gamle model x1400h som demo til 1000kr mindre. Og på dba har jeg fået tilbudt en 3 år gammel denon x2200w til 2000kr. Jeg tænker selv at receiveren helst skal være så ny som muligt, for at fremtidssikre - på den anden side er mine krav ikke vanvittigt høje. Den skal køre mine højttalere og bruges til projektoren og ikke så meget andet. 1500x har video opskalering, som vigtigste forskel såvidt jeg kan se.

Jeg har også haft kig på sony str dn1080, da den får vildt gode anmeldelser mange steder og ofte er på tilbud i Elgiganten til 3500.
Og Marantz nr1608, men den siger butikken, der sælger den,  har for lidt power til mine højttalere. 

Nå men jeg håber i kloge hoveder kan hjælpe.mig! 😊😊 

Pft 😊
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2018 kl. 18:20
Jeg har 1400h af Denon. Og den spiller finder stuen op hos os. Med zenzor1 og vokal
Til top
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 952
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnny57 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2018 kl. 18:27
Du skal nok først bestemme dig for om du vil havde alt det nye med, mange brugte har af gode grunde ikke alt det nye kan være overkill.
Skulle du bestemme dig for en brugt har jeg en Yamaha Advantage RX A 820 står som ny, kan du få til 1650,-
Vil du havde nyt så er Marentz 5012, 6012 mulighed.
Men der er også en del andre.
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
BPR Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-April-2016
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BPR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2018 kl. 18:42
Sælgeren i Hifiklubben nævnte at netværkskomponenter og forstærkere i den nye model er en del bedre end i den gamle. Men det er jo ret svært at bedømme om det er noget man kan mærke i hverdagen. Jeg tænker at det vigtige i forhold til billedet/projektor er 4k pass through, hdr, evt hlg, og hdmi med den nye sikkerhedsstandard. Og så er det selvfølgelig meget fedt med streaming, hvis man evt skal høre lidt musik (muligvis er Bluetooth nok!) Havde også set på Marantz sr5012, som står til 5000, men tænkte at denon x 1500 tll 4000 lyder lige så god. Kender ikke den yamaha du har til salg, den må lige læse om 👍
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu