recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Switch til TV signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Switch til TV signal

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Erik_A Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik_A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Switch til TV signal
    Sendt: 20-September-2018 kl. 09:32
Hej

Jeg har i et øjebliks sindssyge dummet mig med kun at trække 3 ethernetkabler fra min energimidt fiber boks til mit krydsfelt.
1 til internet og 2 til TV.

Nu ender det med at jeg er nød til at have tilkoblet et trejde TV, men har ingen mulighed for at trække endnu et kabel fra boks til krydsfelt.

Kan jeg tilslutte en switch til en af de eksisterende forbindelser og videre ud?
Og er det et fedt hvilken switch jeg tilslutter?
Jeg har en HP 1800 - 8ports til at flyde et sted, kan den bruges, eller hvilken skal jeg have fat i?

Pft

/Erik
_____

/Erik
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2018 kl. 13:58
Jeg kender intet til sådan en fiberboks, så du må undskylde hvis jeg spørger dumt. Men kan det ikke klares trådløst?
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Erik_A Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik_A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2018 kl. 14:22
Hej Flemming

Fiberboksen er uden wifi, eneste udgange er 4 Ethernet og coax.
3 til TV og en til internet.

Jeg fik trukket 3 Ethernet væk fra boksen og op på loftet, hvoraf 2 bruges til TV og en til mit internet tilkoblet en router, der så derefter er flere enheder koblet på.

Nu skal vi så have endnu et TV koblet til, og jeg har ingen mulighed for at trække yderligere kabler.
Synes at have hørt det var muligt at koble et switch på TV kablerne, så man kan få flere TV bokse koblet til.


/Erik


_____

/Erik
Til top
Kand Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Marts-2014
Sted: Arhus
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2018 kl. 18:54
Hej 

Du kan godt bruge en switch hvor du trække flere tv bokse på.

Sørg for det er en gigabit switch.
Til top
Erik_A Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik_A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2018 kl. 09:06
Brugte min HP1800-8G switch og det virker :-)
Nu med 3 tv på to kabler...
_____

/Erik
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu