recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plex/Nvidia shield transcoder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Plex/Nvidia shield transcoder

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Plex/Nvidia shield transcoder
    Sendt: 20-September-2018 kl. 17:32
Hej.
Jeg har en Nvidia shield 4K med plex kørende sammen med min Denon X2400H.
Er super glad for den. Det eneste der irritere mig helt vildt er at Plex nogen gange når man resumer en film (1080p/DTS 4K/True-HD) så vil den transcode.
Det er som regl når man resumer.
Jeg har givet Plex logs her

Der er også andre der har rapoteret dette

Men plex virker ikke til at kunne løse dette.

Er der nogen der har nogle gode råd? Står lidt om den skal afleveres retur og hente et Apple tv 4k men vil være ked af at undvære chromecast funktionen.

Mange tak.
/Daniel
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2018 kl. 20:15
Jeg op lever det kun en til to gange om året så så stort et problem synes jeg ikke jeg har. Men har du sat plex til passthrough
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2018 kl. 17:42
T-Duck det lyder da dejligt. Min gør det hver eneste gang jeg "resumer" en HDR film.
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2018 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

T-Duck det lyder da dejligt. Min gør det hver eneste gang jeg "resumer" en HDR film.
nåh hdr film. Ja mener at plex altid har haft lidt svært med hdr. Har prøvet kodi med plex plugin og se om det stadig laver det bøvl
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2018 kl. 11:36
Det underligt det virker mange gange men så lige engang imellem så transcoder den. Jeg får lidt blandet info fra Plex.
Noget med HDMI handsake med min Denon X2400H. 

Det kan sku være mange ting :(
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2018 kl. 06:06
Har selv haft oplevet samme og kunne kun få Plex via Kodi til at virke ordentlig. Ikke direkte fra Shield selvom jeg prøvede alle de gode råd der kom.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu