recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDFury eller ny reciever
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDFury eller ny reciever

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hyldig87 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hyldig87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDFury eller ny reciever
    Sendt: 21-September-2018 kl. 19:22
Har en Denon AVR-X2000 som jo ikke længere kan følge med formaterne på 4K/HDR fronten. Men har det fint med lyd-siden.

Så enten må jeg ud og have en ny reciever eller så kunne HDFury måske være en vej at gå.
Den kan jo tage input og splitte det i HDMI lyd direkte til reciver og hdmi billede direkte til TV.
Har ikke behov for mere end de to HDMI input som HDfury har.

Nogen der har erfaring med HDFury?

HDFury står i ca. 2500 ny reciever står i ca. 7000... Så der er også noget forskel i pris.


Redigeret af hyldig87 - 21-September-2018 kl. 19:24
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2018 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af hyldig87 hyldig87 skrev:

Har en Denon AVR-X2000
- cut -
HDFury står i ca. 2500 ny reciever står i ca. 7000... Så der er også noget forskel i pris.



Ny receiver står i 5200......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hyldig87 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hyldig87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2018 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Ny receiver står i 5200......


Klaus
Min tanke var X3400 eller X3500 (eller tilsvarende), ville helst ikke købe ny reciver uden earc support. Selvom at X2500 matcher mine behov på alle andre områder.


Redigeret af hyldig87 - 21-September-2018 kl. 20:15
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2018 kl. 09:37
Jeg købte en boks fra dem som slet ikke leverede det hjemmesiden lovede

Fik 100 bortforklaringer og kan se hjemmesiden står med teksten endnu
Til top
darksaint Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Juni-2010
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér darksaint Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2018 kl. 18:39
jeg bruger en hdfury avr key sammen med min yamaha avr-5600 virker super fint :-)
Til top
hyldig87 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hyldig87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2018 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Jeg købte en boks fra dem som slet ikke leverede det hjemmesiden lovede

Fik 100 bortforklaringer og kan se hjemmesiden står med teksten endnu
Hvad var det den ikke levede op til?

Oprindeligt skrevet af darksaint darksaint skrev:

jeg bruger en hdfury avr key sammen med min yamaha avr-5600 virker super fint :-)
Hvordan bruger du den i det daglige, hvis det kan forklares nemt ? :)


Redigeret af hyldig87 - 24-September-2018 kl. 17:23
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2018 kl. 12:50
Det er rimelig nemt at bruge HD Fury Vertex. Den kommer med understøttelse af en app (Bluetooth forbindelse, hvis du køber en dongle) hvorfra du kan sætte den op og styre hvad du vil have ud af de to udgange på den, men den kan også blot konfigureres via et USB-kabel sat til din PC. Vertex kan også op/nedskalere, hvilket den gamle Integral ikke kunne (dvs. den samler Integral og Linker i én). Den kan også ændre HDCP-info hvis det skulle være nødvendigt (det bruger vi den til på FlatpanelsDK).

Det er ikke det lækreste stykke hardware rent kvalitetsmæssigt. Det er virkelig billig plastic og knapper, der er brugt, så man er lidt bange for at ødelægge den hvis man rører ved den.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
ekelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-August-2006
Sted: Aalborg Denmark
Status: Offline
Point: 1396
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ekelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2018 kl. 16:24
jeg har selv erfaring med AVRKEY da min gamle reciver ikke understøtter 4k og den fungere rigtig fint , selvom selve hardwaren ikke giver nogen wow effekt , men igen det kan gemmes væk :)
Gør den det skal også var jeg fri for at købe ny reciver
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2018 kl. 19:20

Oprindeligt skrevet af ekelund ekelund skrev:

jeg har selv erfaring med AVRKEY da min gamle reciver ikke understøtter 4k og den fungere rigtig fint , selvom selve hardwaren ikke giver nogen wow effekt , men igen det kan gemmes væk :)
Gør den det skal også var jeg fri for at købe ny reciver

Overvejer selv en avrkey og kunne tænke mig at vide om den blot kan være tændt hele tiden eller om det er nødvendigt manuelt at tænde for den når den skal tages i brug. Skal tilsluttes Apple Tv 4K og et 4k tv ( har også en non 4k reciever)

Til top
ekelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-August-2006
Sted: Aalborg Denmark
Status: Offline
Point: 1396
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ekelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2018 kl. 19:21
Den tænder selv når den mærker signal , f.eks fra Apple tv
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu