recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IPTV til TV Mosaic og Plex
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IPTV til TV Mosaic og Plex

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jonir Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-September-2018
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: IPTV til TV Mosaic og Plex
    Sendt: 24-September-2018 kl. 22:17
Jeg har i dag et setup hvor jeg kører HD Homerun på det gamle Yousee dvb-c hybridnet fra vores hus i Roskilde, og oven på det kører jeg både Plex DVR samt TV Mosaic (kører på en windows server). Er super glad for det setup, og mange i familien samt venner bruger det til at streame TV. Bruger det også til at se dansk TV fra ferie huset i Italien. Vi har 300/300Mb internet via coax kablet fra yousee som også leverer tv pakken. Det setup spiller super. Plex har en super god transcoder, så plex live tv kører faktisk fint til min 20 Mb forbindelse i Italien.

Vi er nu ved at flytte til et sted med fiber net (omkring køge), men uden yousee bredbånd/hybridnet. Hvordan føder jeg så nu et tv signal til Plex og TV Mosaic?
Mine alternative er vel enten noget internet TV eller boxer tv via en antenne. Men kan nogen af de løsninger kobles til Plex og/eller TV Mosaic? Og hvordan? 

Vi bruger i dag fuldpakken fra Yousee - og da vi har 4 generationer i spil, ser vi faktisk et stort antal af de tilgængelig kanaler (alle ser noget forskelligt).


Redigeret af jonir - 24-September-2018 kl. 22:27
Til top
sqnk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2015
Status: Offline
Point: 109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sqnk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2018 kl. 08:30
Hvis det er omkring Køge mener jeg det er Fibia (waoo) og der har nogen af deres fiber modems en dvb-c udgang så du kan sætte din homerun på. Det kan du jo ringe og høre dem om det, hvis i endnu ikke er flyttet ind.



Redigeret af sqnk - 25-September-2018 kl. 08:30
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu