recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny hdd i bærbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny hdd i bærbar

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Valde1936 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-August-2007
Sted: DK-2800
Status: Offline
Point: 431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valde1936 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny hdd i bærbar
    Sendt: 18-Oktober-2018 kl. 21:36
godtså for lidt tid siden rådførte jeg mig de kloge recordere, vedr. En langsom bærbar og har nu anskaffet mig en ssd hdd (tak for handlen 2ben)

Sidste gang jeg udskiftede hdd havde jeg en win 3.14 maskine og en flok 3,5 disketter

Nu har jeg en bærbar uden cd-ROM drev - maskinen er født med win 10 - så jeg har heller ikke nogen produkt-nøgle. Kan jeg
1. Clone min hdd over på en USB nøgle
2. Udskifte hdd
3. Boote op via usb og smide min win 10 over på min SSD 
4. Være glad

Bonus info jeg har ikke nogle programmer eller andet som jeg har brug for at flytte over
Er der et lettere alternativ? 


Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2018 kl. 22:08
du køber en billig ekstern usb-kasse til en 2,5" HDD - smider SSD'en i og kloner den oprindelige disk med et værktøj som den pågældende producent af SSD'en har på deres hjemmeside. - herefter piller du den ud af kabinettet og sætter den i din bærbare i stedet og booter.

mere skulle du reelt ikke være tvunget til.
Til top
Valde1936 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-August-2007
Sted: DK-2800
Status: Offline
Point: 431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valde1936 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 06:59
tak
Til top
Valde1936 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-August-2007
Sted: DK-2800
Status: Offline
Point: 431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valde1936 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 16:44
nå men da jeg havde fået en krop kaffe ringede jeg til microsoft på 80404952 
Efter 20 min venten greb Dimitros røret - han hjalp mig så godt at jeg 5 min senere var igang med at hente en win 10 install fil ned fra microsoft på en usb. han fandt også min win-produkt-nøgle via min kommandoprompt - så ingen grund til at købe noget.
Det var alle 20 min værd🙂🙂🙂

Og nu til det bedste, fra jeg tænder maskinen til den er klar går der knap 3 sek frem for 3-4 minutter... tak til alle de venlige recordere der har hjulpet mig
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu