recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tastatur genvej til sleep mode i Windows 10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tastatur genvej til sleep mode i Windows 10

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tastatur genvej til sleep mode i Windows 10
    Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 16:33
Jeg har brug for at lave en tastatur genvej til sleep (standby) mode i Windows 10.

Jeg har prøvet følgende kommandoer:

c:\windows\system32\ rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState 0,1,0 (nyeste jeg har kunnet finde)

c:\windows\system32\ rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState Sleep

c:\windows\system32\ rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState

Ingen af disse virker. Der sker simpelthen intet. Er der noget forkert i dem, f.eks store/små bogstaver, mellemrum m.v? Har før haft en genvej liggende på skrivebordet, men den holdt op med at virke for nogle måneder siden.

Flemming


Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 17:50
Nu ved jeg ikke hvad du skal bruge den til, men kan du ikke bruge tastesekvens
ALT+F4 -> Pil op -> Enter

Mvh. JørgenT
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 17:55
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Nu ved jeg ikke hvad du skal bruge den til, men kan du ikke bruge tastesekvens
ALT+F4 -> Pil op -> Enter



Den skal bruges til en fjernbetjening (Flirc), og der kan kun bruges op til 3 punkts kombinationer, så den duer desværre ikke.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 18:27
mellemrum mellem \ og rundll32.exe????
Til top
filthat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filthat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 18:57
Hvis du bruger PsShutdown fra Microsoft ( https://docs.microsoft.com/en-us/sysinternals/downloads/psshutdown )

Så kan du gøre det med en enkelt kommando.

"psshutdown.exe -d -t 0 -accepteula"
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

mellemrum mellem \ og rundll32.exe????


c:\windows\system32\ har jeg ikke selv indtastet, men blot startet med rundll32.exe. Kan så se i egenskabet hvor den ligger.

Er egentlig blot interesseret i at høre fra folk hvor deres genvej rent faktisk virker.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 19:59
nej du har ikke "startet" en sti med rundll. hvis du skal køre en eksekverbar fil så skal du jo starte med den fulde sti til filen, og jeg kan garantere dig for at der ikke skal være et mellemrum mellem \ og rundll - så det du har gjort er at kopiere forkert.

Det du forsøger at gøre er at starte powrprof biblioteket med rundll (som jo så netop er run dynamic library) og for at kunne eksekvere nogen .exe fil fra et vilkårligt sted på maskinen skal du angive filnavnet med dens fulde sti altså c:\,,,\,,,\rundll32.exe uden nogen mellemrum. såfremt der er mellemrum i stien vil der ikke blive eksekveret noget som helst da den ikke vil kunne finde nogen som helst fil. 

Jeg kender ikke meget til Flirc, men det du laver i første indlæg er helt basale kommandoprompt funktioner.
Men du bruger ikke bare noget SW til at gøre det med så du er fri for at rode med kommandoer direkte? https://www.howtogeek.com/217587/how-to-use-flirc-to-add-any-remote-to-any-media-center/


Redigeret af claus_jac - 19-Oktober-2018 kl. 20:06
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

nej du har ikke "startet" en sti med rundll. hvis du skal køre en eksekverbar fil så skal du jo starte med den fulde sti til filen, og jeg kan garantere dig for at der ikke skal være et mellemrum mellem \ og rundll - så det du har gjort er at kopiere forkert.

Det du forsøger at gøre er at starte powrprof biblioteket med rundll (som jo så netop er run dynamic library) og for at kunne eksekvere nogen .exe fil fra et vilkårligt sted på maskinen skal du angive filnavnet med dens fulde sti altså c:\,,,\,,,\rundll32.exe uden nogen mellemrum. såfremt der er mellemrum i stien vil der ikke blive eksekveret noget som helst da den ikke vil kunne finde nogen som helst fil. 

Jeg kender ikke meget til Flirc, men det du laver i første indlæg er helt basale kommandoprompt funktioner.
Men du bruger ikke bare noget SW til at gøre det med så du er fri for at rode med kommandoer direkte? https://www.howtogeek.com/217587/how-to-use-flirc-to-add-any-remote-to-any-media-center/


Som jeg skrev har jeg ikke skrevet den fulde sti, men startet med at skrive rundll32.exe osv. Resten af stien er dannet automatisk. Men har du prøvet om du kan få din PC til at gå i sleepmode med denne kommando?
Jeg har brugt Flirc i flere år og ved udmærket hvordan den fungerer. Jeg har blot brug for at få lavet en tastatur genvej der kan hægtes på en kommando der faktisk virker til at få PCen til at gå i sleepmode.

Flemming


Redigeret af fltk - 19-Oktober-2018 kl. 21:18
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
frsch Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-August-2012
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frsch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 23:25
Hvad med kommandoen shutdown.exe /h ?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2018 kl. 07:37
Oprindeligt skrevet af frsch frsch skrev:

Hvad med kommandoen shutdown.exe /h ?


Det er en hibernate (dvale) kommando. Jeg skal kunne vække PCen igen med fjernbetjening, mus eller tastatur. Det kan man ikke fra dvale.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2018 kl. 08:11
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2018 kl. 09:23

Har netop testet den, og den virker fint på min WIN 64 PC, men ikke på den WIN 32 PC den er tiltænkt. Har også fundet en "færdiglavet" genvej på nettet. Den hedder Sleep.Ink og har nøjagtig samme begrænsning.

Hvad kan være skyld i denne forskel på WIN 64 og 32?

Flemming


Redigeret af fltk - 20-Oktober-2018 kl. 09:40
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu