recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Google Wifi og Stofa problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Google Wifi og Stofa problem

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
biggo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2006
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér biggo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Google Wifi og Stofa problem
    Sendt: 21-Oktober-2018 kl. 15:42
Jeg har 2 Google Wifi Mesh enheder og en Stofa Technicolor Router. 
Min PC er forbundet direkte til routeren og det samme er den ene Google Wifi.

Fra min PC kan jeg nu ikke længere se de enheder som er forbundet til Google Wifi - f.eks. min medieafspiller.

Hvordan kan det være?... og er det ikke muligt at få dem til at dele samme netværk?

Min PC har IP: 192.168.87.X
Google Wifi enhederne har IP:192.168.86.X

Håber på lidt ekspert hjælp - på forhånd tak Tongue


Redigeret af biggo - 21-Oktober-2018 kl. 15:51
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2018 kl. 15:51
Du skal forbinde din PC til en af Google enhederne, der er 1 ledigt nedværks stik i hver enhed.

Google Wifi laver sit eget netværks segment med egen IP range, og man kan ikke kommunikere på tværs (NAT)


Til top
biggo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2006
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér biggo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2018 kl. 15:54
Ja det virker fint, det har jeg også gjort tidligere. 

Jeg håbede bare det andet også ville/kunne virke, så jeg kunne have netværksporten på Google Wifi fri til andre formål.

Men det andet er altså umuligt?
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1551
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2018 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af biggo biggo skrev:

Ja det virker fint, det har jeg også gjort tidligere. 

Jeg håbede bare det andet også ville/kunne virke, så jeg kunne have netværksporten på Google Wifi fri til andre formål.

Men det andet er altså umuligt?
Ja, det kan du ikke.
Men du kan altid koble en switch til den ekstra port og derved få så mange ledige porte du ønsker.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu