recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brugervenlig recorder?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Brugervenlig recorder?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TempusFugit Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TempusFugit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Brugervenlig recorder?
    Sendt: 21-Oktober-2018 kl. 19:10
Hej!


Min mors harddisk-optager holdt op med at fungere i går, og jeg vil utrolig gerne finde en ny én til hende.

Hun havde en Samsung SMT-H3126, som var en set-top box fra YouSee, som vi fik for vist 3-4 år siden, i forbindelse med et eller andet abonnement med noget ekstra internet funktionalitet til kabel-TV, som vi endte med alligevel ikke at bruge til noget. Vi holdt op med at betale for abonnementet, og internetfunktionen forsvandt, men boxen fungerede stadigvæk som harddisk optager.

Den har min mor været utrolig glad for.

Den havde en tendens til at lave skips i optagelserne, men det var hun ligeglad med. Det hun elskede ved den, var hvor brugervenlig den var.

Det var så nemt at kode optagelser ind. Når man f.eks. først havde kodet ét afsnit af en serie ind, så fandt den automatisk alle fremtidige afsnit af serien, og optog dem som de kom! Også selv om tiderne blev ændret i sidste øjeblik. Så man skulle ikke sidde og holde øje med alt det der, for at sikre at programmet blev optaget. Det var faktisk en rigtig, rigtig dejlig funktion, som vi aldrig havde haft i nogle af de HDD-optagere vi tidligere havde haft.

Det var endda sådan, at når en serie som man havde glemt man kunne lide, måske mange måneder begyndte med en ny sæson, så blev man overrasket over at der pludselig lå en optagelse man ikke eksplicit lige havde bedt om, og det var lidt som at få en julegave!

Men vi havde brug for en optager til, så vi købte en Samsung BD-H8500N, som var hulens dyr i forhold til den anden, billige settop box fra Samsung.

Jeg har aldrig købt en optager med så mange fejl! Det er helt utroligt hvor dårligt gennemarbejdet denne optager er!

Det vil være synd at sidde og remse alle de større og mindre fejl og mærkværdigheder igennem. Men at sådan et dyrt produkt er så inferiørt i forhold til så billgt et produkt - fra samme producent!... dét har virkelig givet grund til eftertanke, og viser vel at de har vidt forskellige design-hold til at lave deres produkter, og at de derfor ikke kan sørge for at holde en bestemt minimums-kvalitetstandard.

Det er meget skuffende.

Udover at den er meget ustabil, og nogle gange ikke optager det man har bedt om, eller hvis man har optaget det, så er der en rød streg henover, for at sige at man ikke kan se det - så er det værste dens manglende brugervenlighed.

Denne dyre, nyere model har slet ikke den samme smarte funktion som den billige settop box! Den kan overhovedet ikke genkende programmer på deres titel, og finde fremtidige episoder af samme serie!


Hjælp!
-----

Jeg ved ikke hvilken optager jeg skal købe til hende. Jeg vil helst ikke købe endnu et produkt som den Samsung vi fik, og så blive så skuffet, og have så mange frustrationer i dagligdagen med at optage ting.

Jeg ville blive så glad hvis nogen kunne hjælpe mig, og vidste om der var en harddiskoptager, eller måske en anden måde at få optaget programmer på, som er nogenlunde brugervenlig og stabil, som jeg kan give til min Mor.

Jeg ved ikke hvad man i dag bruger  til at optage DVB-C med. Jeg har hørt lidt om forskellige bittesmå computere - Android TV, tror jeg de hedder??

Men kan de også optage og gemme programmer? Og er de lige så enkle at bruge som en harddisk-optager?

Kvaliteten er ikke en prioritet. Det er bare at kunne optage noget og gemme det indtil man har set det, og så smide det væk igen. Og så altså også helst en nem måde at udvælge de programmer der skal optages.


Håber der er nogen har en ide om hvad man kan gøre?

Tusind tak.

Mvh.

Isak

Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 642
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2018 kl. 19:17
Hvis hun har yousee kabel tv så kan hun leje en box hos yousee for 30 kr om måneden. 
Den er okay.
Hun kan altid sende den tilbage  hvis hun ikke er tilfreds med den
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2018 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Hvis hun har yousee kabel tv så kan hun leje en box hos yousee for 30 kr om måneden. 
Den er okay.
Hun kan altid sende den tilbage  hvis hun ikke er tilfreds med den
vil nu mere den er mere end ok, især i forhold til den gamle som var piv ringe.
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 642
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2018 kl. 19:43
Ja den gamle var ekstrem dårlig 
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2018 kl. 09:22
Jeg kender intet til Yousee, men hvis den oprindelige recorder var så god som beskrevet, så er deres nyeste forhåbentlig endnu bedre. Så hvis din mor stadig er Yousee abonnent vil jeg også foreslå, at hun prøver at leje deres recorder.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
TempusFugit Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TempusFugit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2018 kl. 18:43

Tusind tak til jer for svarene!

Jeg føler mig så dum lige nu. Det var en rigtig god idé. Det prøver jeg lige.

Er der nogen af jer der ved lidt om brugervenligheden i den nye box fra YouSee? F.eks. om den kan det der med at optage serier, uden man behøver udvælge hvert agsnit hver gang?  Altså, at den kan genkende programmer ud fra titlen, i stedet for blot fra tidspunkt og dato?

Igen, tusind skal I alle have!



Redigeret af TempusFugit - 22-Oktober-2018 kl. 18:44
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2018 kl. 18:53
Ja den kan selvfølgelig lave serieoptagelser.
Mvh Jesper
Til top
TempusFugit Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TempusFugit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2018 kl. 19:59
Hej Jesper.

Okay? Det var godt.

Ja, jeg ved jo ingenting... :)

Det undrede mig jo også at den Samsung jeg så købte ikke kunne det, når en ældre, billigere maskine fra samme mærke godt kunne... Men sådan er der åbenbart så meget.

Mange tak skal du have for hjælpen.

Mvh



Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2018 kl. 21:15

 Husk lige på at ved serie optagelse er det også alle genudsendelser, og dem kan der være mange af, der optages, så optag enkeltvis, det gør jeg, så ikke der ligger en endeløs række som bare skal slettes.
Så snart et afsnit af en serie er set, så sættes det næste op, og så fremdeles, så undgås unødvendige genudsendelser.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu