recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Klipsch RP-280F surround pakke
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Klipsch RP-280F surround pakke

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
gammelgaard_mink Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Juli-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gammelgaard_mink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Klipsch RP-280F surround pakke
    Sendt: 21-Oktober-2018 kl. 19:23
Godaften,

Jeg går og leger lidt med tanken om, at jeg gerne vil have udskiftet noget af mit surround system, fra 2 x Eltax Millenium 500 og center/bag højttalere fra Harman Kardon HKTS11 - ingen sub, til nedenstående sæt fra Klipsch:
2 x RP-280F, 
2 x RP-160M, 
RP-440C og 
R-115SW


Min surround receiver er en Harman Kardon AVR370 og effekt forstærker er en Audiolabs 8000x7.

Spørgsmålet er så - er det Klipsch sæt pengene værd (nedsat til 15.999)? Jeg kender ikke så meget til Klipsch, andet end hvad jeg kan læse mig til på Google, hvor der generelt bliver talt i positive vendinger omkring det sæt.

Jeg håber I kan give jeres besyv, vh.
Til top
crypternical Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér crypternical Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2018 kl. 20:01
Hej Gammelgaard

Jeg har for ca. 10 år siden haft det " gamle " sæt  du linker til der og jeg var virkelig tilfreds med lyden samt dybden og trykket fra de 2 8 tommer Woofere. jeg kan ikke se bagsiden af højtalerene men går ud fra at det er med bass reflex som dem jeg havde, der hed fronterene bare RF 150 mener jeg.

Det kommer and på hvormange penge du er villig til at smide på et nyt setup og hvor meget plads du har, men jeg har været tæt på at købe klipsch RF-7II et par gange men kan se de er kommet med en ny version som hedder klipsch RF-7III.

Men alt i alt var jeg meget tilfreds med mit setup jeg vil sige jeg målte højtaleren Klipsch RF3 op imod infinity kappa 80 som har både en mellemtone samt diskant hvor klipsch højtaleren har et diskant horn. og når man har begge højtalere stående vandt infinity kappa 80 på detaljegraden men det var ikke meget efter min mening.

Men jeg tror du bliver glad for den opgradering (:
Til top
gammelgaard_mink Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Juli-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gammelgaard_mink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2018 kl. 20:14
Tak for input.
Beløbet jeg havde tænkt mig, er omkring de 15.000 +/-. Har kigget lidt på den nye serie fra Dali - Oberon serien, hvor prisen rammer noget nær det samme. Jeg har bare en mave fornemmelse der siger mig, at Klipsch sættet giver mere for pengene - så længe de er på tilbud.
Jeg har ikke rigtig et godt argument hvorfor, andet end når jeg på bedste vis, prøver at sammenholde forskellige reviews fra de 2 producenter.
Til top
crypternical Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér crypternical Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2018 kl. 20:40
Kan du ikke finde en butik som har Klipsch som demo så du kan lytte på dem
Til top
gammelgaard_mink Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Juli-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gammelgaard_mink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2018 kl. 21:01
Det var selvfølgelig en mulighed. Komplett har gratis returnering inden for 45 dage, så jeg prøver at bestille. Så kan jeg også finde ud af, hvordan de passer ind i mit hjem :)
Til top
crypternical Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér crypternical Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2018 kl. 21:18
Jeg købte mine i kt radio dengang, ved ikke om de stadig forhandler dem
Til top
MRRasmussen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 16-Juni-2012
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MRRasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2018 kl. 11:10
Jeg er lige med på en lytter også.

er selv i tvilv om det sakl være klipsch eller dali oberon serien
Til top
kamajoka Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2013
Sted: Horsens, Danmar
Status: Offline
Point: 119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kamajoka Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2018 kl. 14:00
Har ikke hørt Dali Oberon men kan varmt anbefale Klipsch. Købte tidligere i år 2 stk. fronter RP280F, 1 stk. center RP450C, 2 stk. sub R112SW og sammen med de RP160M jeg havde i forvejen, synes jeg det er et aldeles fremragende sæt til surround - og heller ikke helt dårligt til musik. Meget klar dialog igennem den store center og god dynamik i fronter og sub. 
Stereo: NAD M33 * JBL4349 * 2 x Arendal Sub 2 * Rega RP40 * * Cambridge 840C
Surround: Yamaha RX-A2080 * Klipsch RP 5.2.4 * Philips 65pusS8102 * ATV4K * Epson EH TW-5000 / Hivilux 100" lærred
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu