recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAD T578 Listening Modes
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAD T578 Listening Modes

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jonashh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Oktober-2018
Sted: Søborg
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonashh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NAD T578 Listening Modes
    Sendt: 22-Oktober-2018 kl. 16:37
Hej, jeg er indehaver af en NAD T578 - men syntes jeg har svært ved at gennemskue de forskellige Listening Modes. Udfra hvad jeg har læst, burde der være en Direct som ville smide det ud som den modtog, men denne kan jeg ikke få frem.

Egentlig vil jeg bare høre, om det er muligt at få den til at outputte det lydsignal den får automatisk. Så hvis den fra Netflix på tv’et får et 5.1 signal så smider den det ud, og hvis den får Stereo smider den det ud af højtalerne. 
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2018 kl. 23:43
Du kan indstille for hver kanal. Så vågner den op i den mode du har valgt for kanalen.

Direct er så vidt jeg husker stereo uden tone kontroller.

Et hack kunne være at lave flere kanaler til Tv. En Netflix med 5.1, en med Pro Logic, en med stereo..... Så vælger kanal 1 til Netflix, kanal 2 Pro logic osv.

Det er ikke verdens mest brugervenlige forstærker, så du må prøve dig frem.
Til top
jonashh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Oktober-2018
Sted: Søborg
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonashh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2018 kl. 08:19
Tak fro svaret Mufti

Hele ideen med dette er, at jeg gerne vil undvære at have den gyselige fjernbetjening liggende fremme. Og tror måske jeg har fundet en løsning. Glemte at nævne at jeg havde fået nyt fjernsyn, og at inde i en menu gemt godt væk syntes jeg, stod fjernsynet til at sende ud i stereo - satte jeg denne på Dolby (et eller andet) så ser det faktisk ud til, at den tage den bedst mulige output og sender til forstærkeren.

Men ja, ellers er jeg helt enig i dine betragtninger, denne forstærker ikke just den mest brugervenlige, men ved gud den spiller godt :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu