recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Genindstallering af Windows 10 - Hvordan?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Genindstallering af Windows 10 - Hvordan?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Genindstallering af Windows 10 - Hvordan?
    Sendt: 22-Oktober-2018 kl. 19:20
Hej.

Jeg har en pc hvor jeg har Windows 10 på.

Nu har jeg købt mig en ny harddisk og kommer jo så til
at skulle installere Windows 10 igen, men hvordan gør jeg det.

Jeg har ikke nogen kode da jeg opgradere fra Win 8 (gratis) til Windows 10 da
man i sin tid kunne det.

mvh
Til top
vrod Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Marts-2018
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vrod Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2018 kl. 19:31
Du kan "nulstille" Windows 10 komplet. https://www.laptopmag.com/articles/reset-windows-10-pc
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2018 kl. 19:39
Du sætter bare den nye harddisk i og inst. Windows 10 fra USB.

Undervejs bliver du bedt om at indtaste produktnøgle, her vælger du bare at springe over og indtaste senere.

Når din c er færdig installeret og har været på nettet, bliver produktøglen opdateret automatsk, da MS gemmer den i skyen.

Så det er meget simpel.

Du henter værktøjet til at lave USB boot her: https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10

Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2018 kl. 19:53
Husk så, at der på USB-pinden IKKE må være hverken dokumenter, videoer eller billeder, da ALT slettes fra pinden slettes!

Redigeret af mnielsen - 22-Oktober-2018 kl. 19:54
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2018 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Du sætter bare den nye harddisk i og inst. Windows 10 fra USB.

Undervejs bliver du bedt om at indtaste produktnøgle, her vælger du bare at springe over og indtaste senere.

Når din c er færdig installeret og har været på nettet, bliver produktøglen opdateret automatsk, da MS gemmer den i skyen.

Så det er meget simpel.

Du henter værktøjet til at lave USB boot her: https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10



Er det denne her jeg skal vælge derinde på linket?

BRUG AF VÆRKTØJET TIL AT OPRETTE ET INSTALLATIONSMEDIE (USB, DVD ELLER ISO) FOR AT INSTALLERE WINDOWS 10 PÅ EN ANDEN PC
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2018 kl. 21:08
men er det nødvendigt at installere den fra spritny? tror vist det var dig der i en tidligere tråd også blev rådet til blot at anskaffe sig et lille usbkabinet og smide den nye disk deri, så du bare laver en "kopiering" af den gamle over på den nye med alt. brug det værktøj som den pågældende producent af den nye disk stiller til rådighed på deres hjemmeside.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2018 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

men er det nødvendigt at installere den fra spritny? tror vist det var dig der i en tidligere tråd også blev rådet til blot at anskaffe sig et lille usbkabinet og smide den nye disk deri, så du bare laver en "kopiering" af den gamle over på den nye med alt. brug det værktøj som den pågældende producent af den nye disk stiller til rådighed på deres hjemmeside.
Mon ikke det er denne tråd med anden bruger du tænker på:

Men som valgte den omkostningsfrie løsning med geninstallation. Wink


Redigeret af JørgenT - 22-Oktober-2018 kl. 21:24
Mvh. JørgenT
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2018 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:


Er det denne her jeg skal vælge derinde på linket?

BRUG AF VÆRKTØJET TIL AT OPRETTE ET INSTALLATIONSMEDIE (USB, DVD ELLER ISO) FOR AT INSTALLERE WINDOWS 10 PÅ EN ANDEN PC

Klik på linket og klik på DOWNLOAD VÆRKTØJ NU

Herefter kører du MediaCreationTool1803.exe, som lige er downloaded.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2018 kl. 22:10
Jeg forsøger mig med den som PerW har henvist til.

Så må vi bare håbe at det med den manglende nøgle ikke kommer til at skabe problemer :-)
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2018 kl. 22:12
PerW

Super.
Det vil jeg prøve.

Tak for hjælpen Clap


Redigeret af pipper - 22-Oktober-2018 kl. 22:12
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2018 kl. 22:14
Jeg har gjort det nogle gange, hvor det ikke har skabt problem.

Men hvis din pc stadig er kørende, så hent https://www.magicaljellybean.com/keyfinder/

Så kan du se din key
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2018 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg har gjort det nogle gange, hvor det ikke har skabt problem.

Men hvis din pc stadig er kørende, så hent https://www.magicaljellybean.com/keyfinder/

Så kan du se din key


Tak for det.
Så har jeg koden hvis noget skulle gå galt :-)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu