recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Google Home Hub
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Google Home Hub

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
IrmaN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-November-2009
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IrmaN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2019 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Tak for svaret. Kan du uddybe lidt mere hvad der er en blandet fornøjelse og hvad du ellers bruger den til. Men hvis jeg har 3 Google Enheder hvor den ene er Google Home Hub og de andre Google Home kan man altså snakke Dansk til alle enhederne? 

Det er blandet fornøjelse ift. sproget. Google Hub kan kun forstå engelsk. Så hvis man gerne vil spille på højtaler gruppen via den så skal man sige det på engelsk. Google home kan både forstå dansk og engelsk. 

Jeg bruger den til at styre mit apple tv/tv/soudnbar vha harmony hub. Styre mine phillips hue lys. Styre min elkedel. Afspille musik via Spotify. Se youtube videoer, f.eks. når der laves mad ud fra YouTube opskrifter. Timer når der laves mad, vækkeur, billederamme...
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2019 kl. 07:47
Jeg købte en, da recordere.dk var i Las Vegas. Jeg er meget tilfreds med den - Ja, du kan kun tale engelsk med den, men den forstår f.eks."turn off lights in Stue", da jeg har givet mine rum danske navne.

Hos mig styrer den lys, dør og min Nvidia Shield, der kører Hdmi-CEC, så jeg den vej kan få den til at tænde TV og AV reciever.

Et af mine quests er at se om jeg kan finde noget omkring PLEX. Det ville være konge hvis den kunne styre Plex.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2019 kl. 07:53
Tak for svarene. IrmaN du skriver man kan indstille mini gennem Hub så Hub pludselig forstår dansk. Virker det ikke mere?
Jeg har andre Google Enheder og det vil være synd hvis min søn nu ikke kan tale Dansk når der skal spilles musik.

Google Home kan ikke klare Plex. Det har jeg undersøgt tidligere, så skal man ud i nogle uofficielle addons. Jeg er bange for det er fordi, Plex måske allerede supporterer Alexa så de har bundet sig til Amazon. 
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2019 kl. 10:42
Jeg har nu tænkt mig at give Plex a try. Ved der findes et ret lækkert plugin.


Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2019 kl. 14:51
Men det er også det addon jeg snakker om Phlex.
Til top
IrmaN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-November-2009
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IrmaN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2019 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Tak for svarene. IrmaN du skriver man kan indstille mini gennem Hub så Hub pludselig forstår dansk. Virker det ikke mere?
Jeg har andre Google Enheder og det vil være synd hvis min søn nu ikke kan tale Dansk når der skal spilles musik.

Google Home kan ikke klare Plex. Det har jeg undersøgt tidligere, så skal man ud i nogle uofficielle addons. Jeg er bange for det er fordi, Plex måske allerede supporterer Alexa så de har bundet sig til Amazon. 

Det var forkert skrevet. Hub kan slet ikke forstå dansk ..
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2019 kl. 12:28
Okay, så man kan altså ikke bundle den med andre enheder så den forstår Dansk?
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tyros1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2019 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af IrmaN IrmaN skrev:

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Tak for svaret. Kan du uddybe lidt mere hvad der er en blandet fornøjelse og hvad du ellers bruger den til. Men hvis jeg har 3 Google Enheder hvor den ene er Google Home Hub og de andre Google Home kan man altså snakke Dansk til alle enhederne? 

Det er blandet fornøjelse ift. sproget. Google Hub kan kun forstå engelsk. Så hvis man gerne vil spille på højtaler gruppen via den så skal man sige det på engelsk. Google home kan både forstå dansk og engelsk. 

Jeg bruger den til at styre mit apple tv/tv/soudnbar vha harmony hub. Styre mine phillips hue lys. Styre min elkedel. Afspille musik via Spotify. Se youtube videoer, f.eks. når der laves mad ud fra YouTube opskrifter. Timer når der laves mad, vækkeur, billederamme...
Hej IrmaN
Kan den også styre aktiviteter på harmony hvis man snakker engelsk til harmony selv mini er indstillet på dansk sprog og kører den godt sammen med harmony?
Ved du om den også kan styre Tidal ligesom spotify?


Redigeret af tyros1 - 25-Januar-2019 kl. 09:46
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu