recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Coax kabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Coax kabel

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
qimichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2016
Status: Offline
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qimichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Coax kabel
    Sendt: 10-November-2018 kl. 22:25
Hej. 
Jeg har købt et par aktive højttalere fra dynaudio. Højttalerne kan godt parres trådløst, men jeg har læst at jeg får bedre lyd ved at forbinde dem med et koaksial kabel. Jeg har dog forstand på kabel kvalitet, kablet skal være ca 3 meter, har længden betydning. Har i nogle forslag ?
På forhånd tak
Michael
mvh Michael
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2018 kl. 22:29

 Coax. Hvilken slags, som i audio kabler.? Eller hvad.? Billede af enheder.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
qimichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2016
Status: Offline
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qimichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2018 kl. 22:32
Audio kabel
mvh Michael
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2018 kl. 22:39

 Hvilken stik type. RCA.? Minijack.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
qimichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2016
Status: Offline
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qimichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2018 kl. 22:40
RCA stik


mvh Michael
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2018 kl. 22:45

  Her er der til diverse priser. https://www.av-connection.dk/?ML=308
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
qimichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2016
Status: Offline
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qimichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2018 kl. 22:52
Tak radiomandens
mvh Michael
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2018 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af qimichael qimichael skrev:

Jeg har købt et par aktive højttalere fra dynaudio.

Hvilke?

Oprindeligt skrevet af qimichael qimichael skrev:

Højttalerne kan godt parres trådløst, men jeg har læst at jeg får bedre lyd ved at forbinde dem med et koaksial kabel.

Hvor har du læst det henne?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
qimichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2016
Status: Offline
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qimichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2018 kl. 10:48
Hej Klaus.
 Det er et par  60 xd

Det er et godt spørgsmål.
Det er faktisk nok i anmeldelse af 600 xd jeg har læst at det er en fordel at bruge kabel. Det eneste jeg har læst om 60 xd er at trådløs  signal vil forsinke nogle millisekunder, jeg er dog ikke sikker på at det er hørbart. Ved kabling er det muligt at få en lidt højere opløsning. Det er i virkeligheden nok mest ved forbindelse mellem lydkilde  og højttalere at kabel anbefales

Mvh
Michael
mvh Michael
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2018 kl. 13:05
Focus 60 xd. Heldige xxxx :) dem har jeg luret på længe. Tillykke med dem! Du må gerne smide dine kommentarer om lyden i tråden; det ville være interessant at høre. 

Tror der menes mellem kilde og højtaler; ikke så meget mellem de to højtalere. Så ryger en del af ideen med trådløse højtalere vel også. 
Men kan du ikke låne et langt coax kabel af forhandleren og prøve? Så får du ro i sindet. 
Til top
qimichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2016
Status: Offline
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qimichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2018 kl. 22:19
Moremusic. Tak synes det er svært at sætte ord på lyd men here goes: lyden minder meget om mine tidligere højttalere focus 340, men med dybere bas og mere kontrol, med masser af detalje og dybde. Jeg er ovenud tilfreds. Og så er det dejligt at højttalerne er lettere at placerer, da de ikke har basport. Tænker stadig instillingerne skal fintunes, men det bliver afprøvet senere. Ligenu kører jeg trådløst mellem højttalerne og coax Mellem kilde og højttalere. Kabel mellem højtalere skal afprøves senere, men lige nu skal der bare lyttes Smile
Mvh Michael
PS tak til alle der har svaret på tråden


Redigeret af qimichael - 14-November-2018 kl. 22:25
mvh Michael
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2018 kl. 16:38
Nu ved jeg ikke præcis, hvordan højttalerne parres, men hvis det er digitalt coaxialkabel (S/PDIF-stikket på højttalerne), skal kablet helst have impedans på 75 ohm for at undgå datatab og jitter (det har de almindelige analoge phono-kabler ikke). Så skal du ha' fat i et af disse kabler (dem med phono i begge ender): https://www.av-connection.dk/?ML=305 - eller for den sags skyld et stykke antennekabel med påloddede phonostik.

Øst, vest, ::1 bedst
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu