recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Shield m Kodi og afspilning fra eksternharddisk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Shield m Kodi og afspilning fra eksternharddisk

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Maj-2010
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rumguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Shield m Kodi og afspilning fra eksternharddisk
    Sendt: 13-November-2018 kl. 15:08
Jeg har en NVida Shield med Kodi hvortil jeg med kabel har tilsluttet en (indrømmet, ældre) ekstern harddisk fra WD. Jeg har rippet et par af mine DVD'er som test til denne, i den tilsyneladende naive tro på at man kunne se dem igennem Kodi.
Det kan man så ikke - Kodi kan åbenbart kun se hvad der ligger på min NAS og ikke en direkte tilsluttet harddisk.
Disken kan sagtens ses via ES file explorer og filmene kan også afspilles. Slutter jeg den til mit samsung TV fungerer det også fint.
Jeg ville jo gerne lave mit "eget" netflix med metadata osv med Kodi. som man jo kan med enhver NAS.
Hvad gør jeg galt? PLEX virker tilsyneladende heller ikke. What's the secret? Diverse Youtube videoer giver ikke svar på mit problem.

HJÆLP! LOL


Redigeret af rumguf - 16-November-2018 kl. 19:04
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic
www.soundcloud.com/kbeesmusic
Til top
persen61 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 17-Februar-2016
Sted: Nørresundby
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér persen61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2018 kl. 21:39
Mener da du bare skal tilføje din HD under punktet Videoer, du browser til din HD og siger ok.
Så skulle det da gerne kører Wink
Til top
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Maj-2010
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rumguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2018 kl. 10:39
Desværre nej. Det var også min umiddelbare ide. Kodi kan ikke se HD. Det er bare så mærkeligt at den vises fint i file explorer
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic
www.soundcloud.com/kbeesmusic
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2018 kl. 11:48

 Jeg bruger en Video Player fra Archos, med VLC Plug in, den afspiller alt, og der ligger i den filstruktur som der er på HDDen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2018 kl. 12:11
Jeg har 2 eksterne diske tilsluttet uden problemer. Har du en anden disk du kan prøve med?

Når du vælger ‘videoer’ i hovedmenuen på kodi burde du kunne se din disk under mediekilder.


Redigeret af OleA - 15-November-2018 kl. 12:13
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
MikeW Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MikeW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2018 kl. 12:14
Det kan være filsystemet på hårdisken... check (fra en PC) at det er NTFS
Til top
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Maj-2010
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rumguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2018 kl. 14:39
HD aflæses fint igennem ES file explorer så Shield har ingen problemer med den. Den er i NTFS, da jeg tidligere havde brug for at overføre ret store filer som FAT32 ikke tillod.

Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

Jeg har 2 eksterne diske tilsluttet uden problemer. Har du en anden disk du kan prøve med?

Når du vælger ‘videoer’ i hovedmenuen på kodi burde du kunne se din disk under mediekilder.

Ja, det siger logikken mig også, men der vises intet - kun min NAS
Har fundet én der har et lignende problem https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=219579 - vil afprøve teorien når jeg kommer hjem til min Shield igen.


Redigeret af rumguf - 15-November-2018 kl. 14:44
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic
www.soundcloud.com/kbeesmusic
Til top
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Maj-2010
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rumguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2018 kl. 19:01
Det viste sig at disken var halvdefekt og kun virker 100% når den er tilsluttet en windows PC. Guderne må vide hvorfor, men den blev selvfølgelig også købt i 2010 LOL
Prøvede med flere forskellige USB-nøgler og de virkede. Køber en ny, større og bedre HD ASAP.

Tak til alle Smile


Redigeret af rumguf - 16-November-2018 kl. 19:03
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic
www.soundcloud.com/kbeesmusic
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu