recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plex afspiller til det hele?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Plex afspiller til det hele?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
PlasmaFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-November-2010
Status: Offline
Point: 305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PlasmaFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Plex afspiller til det hele?
    Sendt: 13-November-2018 kl. 22:05
Jeg syntes hele tiden jeg løber ind i problemer med mine afspillere.

Jeg har medier i alt fra DVD til 4k, Især 4K, men også ting med forskellige slags undertekster og lydspor kan give problemer med buffering og besked om source too slow osv.

Jeg er også gået igang med at få lavet mediere ud der ikke har srt som undertekster for at undgå problemer. Men har ikke lyst til at fjerne alle mulige lydspor.

Nuværende setup
Server: 2x Xeon X5650, 24GB
Afspillere Xbox One S, Xbox One X (En masse problemer)
Afspillere diverse iPads og iPhones (ingen problemer)
Afspillere intel NUC (ingen problemer) men besværlig at styre for resten af husstanden.

Så jeg vil gerne skifte NUC og Xbox x2 ud med noget der kan spille alt og er let, findes det? Tænkter selv ATV eller nvidia shield men kan de lave direct play, af alle også i 4k med hvac.

EDIT:
Glemte jeg har PT en 4K skærm en HD og en HD projector.





Redigeret af PlasmaFreak - 13-November-2018 kl. 22:09
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2018 kl. 09:21
Jeg bruger selv en PopCorn Hour A-500 til min Plex, og den fungerer upåklageligt. Afspiller alt jeg har.

En PopCorn VTEN kan også bruges, hvis du kun skal streame fra andre enheder (har ikke plads til intern HDD).

Begge modeller kan være lidt svære at få fat i, men de kan afspille stort set alt, og i hvert fald alt, der er i "officielle" formater, dvs. direkte rips.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2018 kl. 11:50
Apple TV 4K + Infuse. Det fungerer også med 4K HDR-video. Infuse understøtter HEVC.

Infuse forbinder bare til netværksdrevet (så du behøver ingen serverhardware) og så står Apple TV 4K får al dekodning og håndtering.
Til top
Klaus.S Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klaus.S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2018 kl. 13:43
Apple TV 4K + infuse dur stadig ikke til Atmos / DTS:X eller hvordan ser det ud nu?

Tænker ikke på itunes stream men fuld 1080P eller 4K MKV 1:1 stream fra nas
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2018 kl. 13:52
Nvidia shiled og Plex spiller ret godt :)
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2018 kl. 13:59
@Klaus: Det er stadig det samme. Virker ikke.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2018 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af Klaus.S Klaus.S skrev:

Apple TV 4K + infuse dur stadig ikke til Atmos / DTS:X eller hvordan ser det ud nu?

Tænker ikke på itunes stream men fuld 1080P eller 4K MKV 1:1 stream fra nas

Der er i tvOS ikke åbnet for API'er til udviklere ud over dem, der har streamingtjenester (iTunes, Netflix etc.), siger Infuse. De siger, at de er i dialog med Apple, men jeg tror ikke, at der er konkret nyt.

Det ser ikke ud som om, at der er noget teknisk til hinder for det. Apple TV 4K kan udsende i Atmos i Dolby MAT 2.0.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2018 kl. 00:43
Oprindeligt skrevet af PlasmaFreak PlasmaFreak skrev:

Jeg syntes hele tiden jeg løber ind i problemer med mine afspillere.

Jeg har medier i alt fra DVD til 4k, Især 4K, men også ting med forskellige slags undertekster og lydspor kan give problemer med buffering og besked om source too slow osv.

Jeg er også gået igang med at få lavet mediere ud der ikke har srt som undertekster for at undgå problemer. Men har ikke lyst til at fjerne alle mulige lydspor.

Nuværende setup
Server: 2x Xeon X5650, 24GB
Afspillere Xbox One S, Xbox One X (En masse problemer)
Afspillere diverse iPads og iPhones (ingen problemer)
Afspillere intel NUC (ingen problemer) men besværlig at styre for resten af husstanden.

Så jeg vil gerne skifte NUC og Xbox x2 ud med noget der kan spille alt og er let, findes det? Tænkter selv ATV eller nvidia shield men kan de lave direct play, af alle også i 4k med hvac.

EDIT:
Glemte jeg har PT en 4K skærm en HD og en HD projector.




det lyder som dib server vil transcode. Og h265 kan maks tage en stream hvis du er heldig. Ellers skal du have en server der kan hardware hardware transcode. En Shield tv tager alle formster. Har selv en Shield og den laver aldrig problemer med plex
Til top
PlasmaFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-November-2010
Status: Offline
Point: 305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PlasmaFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2018 kl. 18:32
Tak for jeres svar. Har også set på et par tests, ser ud til shield er en klar vinder. Håber på en god pris til black friday og køber der.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu