recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Subwoofer til 5-10000,-
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Subwoofer til 5-10000,-

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kildemand Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-August-2015
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kildemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Subwoofer til 5-10000,-
    Sendt: 17-November-2018 kl. 18:12
Hej

Har et par Dynaudio Focus 340 og en Hegel h300 som jeg er meget glad for. Synes dog det kunne være sjovt med en sub når man ser film eller holder noget fest. Vil også gerne bruge den til musik, men kan ikke finde subwoofere ud over Dynaudio der har indbygget high pass filter.

Venter til black friday da der sikkert kommer noget på tilbud, men er lidt i tvivl om hvilken sub. Det skal være en lukket da jeg foretrækker lyden og størrelsen fra denne. 

Har før haft en SVS pb 13 ultra og den var ikke mig. Har også haft en XTZ 12. et eller andet, og den spillede godt men ikke dybt. Fik mig så en Earthquake minime 12 som jeg har fortrudt jeg solgte. Kan se hififreaks har den, så det er jo oplagt, men kunne også være sjov og prøve noget nyt.

Dynaudio er kommet med en sub 3 med high pass filter, men 12.000,- for en 10" og 10 kg lyder dyrt?

Kom gerne med inputs:)
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2018 kl. 08:51
Jeg kan sige så meget at jeg har været stærkt tilfreds med mine Velodyne DD12+'ere. Dem ville jeg evt. lede efter brugt. De er muligvis en smule over budget, men du får en rigtig god performance for pengene.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2018 kl. 09:58
Kildemand, du skal være kritisk ved valget af sub. Tvivler på at du har valgt et sæt focus 340 og en h300 bare for at prøve noget nyt.... Men jeg kan jo tage fejl.Smile

Hvis din XTZ 12 og noget har været f.eks, en 12.7 så er den jo klart overlegen en Dynaudio-3 på papiret. 
Derfor kan Dynaudio-3 jo godt spille bedre sammen med dit setup, men I min optik vil den være alt for svag, de focus 340 spiller simpelhen så fantastisk, speciel bassen i dem ret så præcis med den rette amp i rumpen, det vill være synd at ødelægge lydbilledet ved at komme omkring en oktav længere ned med en ringe og mindre præcis subwoofer. 


Redigeret af Potter - 18-November-2018 kl. 10:15
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Kildemand Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-August-2015
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kildemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2018 kl. 12:30
Tak for svarene:)

Et par DD12 ville ikke være dårligt, men de er nok svære og støve op?

Mine subs jeg havde førhen var på et andet setup end hvad jeg har nu, men tænker også selv Dynaudio 3 er for svag til mit setup. Og ja, det vil nok ødelægge mere end det vil gavne med en sub medmindre jeg virkelig punger ud og får det justeret ordentligt ind.

Kan i anbefale en god og ikke alt for stor sub til film? Helst ikke til mere end 5000,- da den så udelukkende vil blive brugt til film:)




Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu