recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til Plex organisering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til Plex organisering

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2018 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af Michaelds Michaelds skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Hej

Jeg har lige sat plex op for første gang. Jeg ha rodet rundt i systemet, for at kunne lave en mappestruktur, som jeg kunne bruge til noget.
Jeg havde fx tænkt mig at have en mappe der hedder børnefilm under en time. Men jeg kan ikke få plex til at godkende denne opstilling. 
Hvad er de jeg overser?

Alt hjælp modtages med kyshånd
Jeg har gjort det, jeg har oprettet film bibliotek, for hver genre jeg har af mapper. Som fx. mappen med action film, har jeg et bibliotek der hedder action osv.


Hvorfor opretter man strukturen efter årstal, genre etc? Alle disse ting kan jeg sortere direkte i Plex, ønsker jeg at se action film, vælger jeg bare genren action - så finder den alle der er tagget med action på IMDb. 
Jeg ville også kunne det. Men det er ikke særlig WAF, eller børnevenligt, at de skal rode rundt i små menuer på plex for at find den genre de vil se. men det er sådan jeg har har inddelt det
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2018 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:


Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Hej

Jeg har lige sat plex op for første gang. Jeg ha rodet rundt i systemet, for at kunne lave en mappestruktur, som jeg kunne bruge til noget.
Jeg havde fx tænkt mig at have en mappe der hedder børnefilm under en time. Men jeg kan ikke få plex til at godkende denne opstilling. 
Hvad er de jeg overser?

Alt hjælp modtages med kyshånd
Jeg har gjort det, jeg har oprettet film bibliotek, for hver genre jeg har af mapper. Som fx. mappen med action film, har jeg et bibliotek der hedder action osv.

Dette prøvede jeg også, men kunne ikke få den til at fremvise det i plex-appen. Her smed den alle film ind i alle mapper stadig?
Hvad for app bruger du til afspilning?


Plex, men er åben for alt, bare det kan sendes via cc
Men til hvad enhed?

Starter afspilning via iphone, android eller ipad. 
Caster til cc
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2018 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af Michaelds Michaelds skrev:

Har du tjekket Plex' egen side?

Jeg har holdt strukturen ret simpel

/Film
/Børnefilm
/4K film

I disse mapper har jeg så mapper med film

/Anders And (2018)
indeholder .mkv + .srt fil

Håber det kan hjælpe dig videre

Ja har tjekket. 
Men synes ikke at kunne finde en løsning der gør, at jeg kan vælge fx kun at finde børnefilm under 1 time på. Den metode. 
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2018 kl. 15:54
Collections...

Eller Advanced Search... (Mener man kan søge på runtime, også).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2018 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:


Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Hej

Jeg har lige sat plex op for første gang. Jeg ha rodet rundt i systemet, for at kunne lave en mappestruktur, som jeg kunne bruge til noget.
Jeg havde fx tænkt mig at have en mappe der hedder børnefilm under en time. Men jeg kan ikke få plex til at godkende denne opstilling. 
Hvad er de jeg overser?

Alt hjælp modtages med kyshånd
Jeg har gjort det, jeg har oprettet film bibliotek, for hver genre jeg har af mapper. Som fx. mappen med action film, har jeg et bibliotek der hedder action osv.

Dette prøvede jeg også, men kunne ikke få den til at fremvise det i plex-appen. Her smed den alle film ind i alle mapper stadig?
Hvad for app bruger du til afspilning?


Plex, men er åben for alt, bare det kan sendes via cc
Men til hvad enhed?


Starter afspilning via iphone, android eller ipad. 
Caster til cc
ved ikke hvordan det ser ud på iPhone den dag i dag. Men man skal vælge film i bunden på Android, også øverst skal man vælge det film bibliotek men vil se
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2018 kl. 18:48
Nå, har googlet lidt på det, og det viser sig, at min fejler, fordi jeg ikke kan vælge specifikke mapper.. skal lige have fundet ud af hvorfor det hænger sådan sammen. Den går simpelhen direkte til folderen med film og vælger alle film

Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2018 kl. 19:05
Nå, det er så charmen ved en WD mycloud... den kan ikke klare det...
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2018 kl. 09:36
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Hej

Jeg har lige sat plex op for første gang. Jeg ha rodet rundt i systemet, for at kunne lave en mappestruktur, som jeg kunne bruge til noget.
Jeg havde fx tænkt mig at have en mappe der hedder børnefilm under en time. Men jeg kan ikke få plex til at godkende denne opstilling. 
Hvad er de jeg overser?

Alt hjælp modtages med kyshånd
Jeg har gjort det, jeg har oprettet film bibliotek, for hver genre jeg har af mapper. Som fx. mappen med action film, har jeg et bibliotek der hedder action osv.
Er det ikke meget omstændigt?
Jeg har gjort det at jeg har Ember Media Manager til automatisk at scanne covers og genre, som den så ligger ind i Plex, der har man alle genre og slipper for at oprette mapper til enkelte genre.

Hvordan gør man så efterfølgende i Plex, for at få den til at gå ud fra Ember Media Manager?
Du går ind og enten installerer webtools og bruger appstoren til at finde XBMCnfoMoviesImporter.bundle, eller installerer dem manuelt og bruger den som agent.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu