recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Google home / Ikea smart lys.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Google home / Ikea smart lys.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mich72 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2019
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich72 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Google home / Ikea smart lys.
    Sendt: 15-Januar-2019 kl. 08:47
Hej.
Jeg har købt mig en home mini og et par lamper fra Ikea, det virker fint, jeg kan tænde/slukke lyset.. tænde/slukke mit fjernsyn har købt en chromecast, da den indbygget chromecast ikke vil stemmestyres.
Jeg har også oprettet lamperne fra Ikea´s smart side.  I min google home app, strå de alle som i "hjemmet"  mit spørgsmål er om jeg kan lave en genvej/ endnu en gruppe  og bruge de samme lamper i en anden gruppe?.
Forenkelt,  Jeg har to lamper i spisestuen 1 lampe i stuen, de står i to grupper under hjemmet, jeg ville gerne sætte alle lamper i en gruppe men samtidigt vil jeg stadigvæk kunne styre dem hver i sær.
fordelen kunne være når jeg sagde hey google "go nat, så skal alle lamperne slukkes,   håber det giver mening?  ellers tak alligevel :0)   
ps er stadigvæk rigtig glad for min home mini, men hvor er jeg træt af at sige hey google/ok google lol.
Mvh Michael.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2019 kl. 09:03
Du kan bare sige 'Hey Google sluk alt lys'.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2019 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af mich72 mich72 skrev:

men hvor er jeg træt af at sige hey google/ok google lol.


Jeg er godt nok på apple, men lideledes at sige Hej Siri bliver man også træt af.

Jeg benytter så et apple watch, her trykker jeg på Home Button og siger f.eks. sluk/ tænd lyset i Stuen som er en gruppe med 5 pære.

Min Gruppe SPISESTUEN tænder både pære i spisestuen og 2 af dem jeg har i min gruppe STUEN.

I min gruppe KØKKEN tændes der nogle float og 1 pærer i spisestuen og 1 pære i stuen m.m.

Så jo du kan godt have flere grupper med de forskellige pærer. Men max 10 lyskilder og en styre box pr. gruppe.

Men jeg har også nogle favoritscener f.eks. "Jeg er hjemme" eller "Godnat"

Siger jeg "se netflix" så slukkes lyset i f.eks i spisestuen og køkkenet og lyset går på ca.35% i stuen.

Du kan også ændre på farven og selve styrken af lyset

Lige om lidt kommer der nogle rullegardiner fra ikea, også trådfriTongue


Redigeret af Potter - 15-Januar-2019 kl. 10:42
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
mich72 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2019
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich72 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2019 kl. 15:23
Hej i to og tak for svar :0)   Deschain det har jeg forsøgt,  når jeg  jeg siger, "sluk" lys er det kun i stuen gruppen den slukker,   begge gruppe Stuen og Spisestuen  høre til "hjemmet"
Potter, Måske skulle jeg prøve hende Siri :0)  men vil lige kæmpe lidt med Fru google.  
Ja jeg så godt de rullegardiner dem skal jeg også have, 699.- er ikke galt. 
Men tak begge 2.   
Mvh Michael
Til top
ande7756 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Januar-2019
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ande7756 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2019 kl. 17:18
Hej, jeg ville da lige fortælle om mit setup, hvis nogen af jer havde brug for inspiration.

Setup:
Én Amazon Alexa - Echo Dot
Phillips Hue - 2 stk. play bag tv'et i stuen
Philips Hue - Pære i gulvlampe i stuen
Philips Hue - Pære i natlampen i soveværelset
Tado - Termostater i Stuen og soveværelse
Et godt gammeldags anlæg med forstærker.

-Jeg bor i en meget lille lejlighed så meget mere smart udstyr kan næsten ikke proppes ind...

Måden det er bygget op:
I echo dotten, er der en AUX-Udgang som er koblet direkte i min forstærker.
Philips Hue & Tado termostater er koblet op via hver sin bridge til echo dotten.

Funktioner jeg har:
"Alexa, Goodmorning" - Alexa siger godmorgen, derefter fortæller hun vejrudsigten for dagen og derefter spiller DR P3 på et behageligt volume niveau. Samtidig mens hun snakker tænder hun lyset i hele stuen.

"Alexa, Goodbye" - Alexa siger god dag, hvorefter hun skruer ned for musikken (Hvis der afspilles musik), derefter går der 2 minutter før hun slukker musik & lys i hele lejligheden.

"Alexa, I'm home" - Alexa siger hej, tænder lyset i stuen og tænder igen DR P3.

"Alexa, Goodnight" - Alexa siger god nat, tænder lyset på 50% i soveværelset, skruer ned for musikken (Hvis der afspilles musik), derefter går der 2 minutter før hun slukker musik og lys i stuen. Derefter går der yderligere 2 minutter før lyset i soveværelset dæmper til 20%, efter 4 minutter mere dæmper lyset til 10%, 4 minutter mere efter slukker det så helt.

Mine Tado termostater, passer lidt sig selv, de sørger for at der kun er 16 grader i stuen om natten og 16 grader så længe der ikke er nogen hjemme. Så snart der er nogen der er på vej hjem, varmer de op til 25 grader, så der altid er rart varmt når man kommer hjem. I soveværelset holder vi døren lukket så der er 16 grader indtil klokken 21.

Man kan ufatteligt mange ting med en Alexa, hvertfald. Jeg er super glad for at man kan lære hende "rutiner" og det er kanon brugbart.

Jeg kender desværre ikke ret meget til Google Home, men vil da meget gerne hjælpe til med opsætningen?


Redigeret af ande7756 - 16-Januar-2019 kl. 17:19
Til top
Seal Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Seal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2019 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af ande7756 ande7756 skrev:

Hej, jeg ville da lige fortælle om mit setup, hvis nogen af jer havde brug for inspiration.

Setup:
Én Amazon Alexa - Echo Dot
Phillips Hue - 2 stk. play bag tv'et i stuen
Philips Hue - Pære i gulvlampe i stuen
Philips Hue - Pære i natlampen i soveværelset
Tado - Termostater i Stuen og soveværelse
Et godt gammeldags anlæg med forstærker.

-Jeg bor i en meget lille lejlighed så meget mere smart udstyr kan næsten ikke proppes ind...

Måden det er bygget op:
I echo dotten, er der en AUX-Udgang som er koblet direkte i min forstærker.
Philips Hue & Tado termostater er koblet op via hver sin bridge til echo dotten.

Funktioner jeg har:
"Alexa, Goodmorning" - Alexa siger godmorgen, derefter fortæller hun vejrudsigten for dagen og derefter spiller DR P3 på et behageligt volume niveau. Samtidig mens hun snakker tænder hun lyset i hele stuen.

"Alexa, Goodbye" - Alexa siger god dag, hvorefter hun skruer ned for musikken (Hvis der afspilles musik), derefter går der 2 minutter før hun slukker musik & lys i hele lejligheden.

"Alexa, I'm home" - Alexa siger hej, tænder lyset i stuen og tænder igen DR P3.

"Alexa, Goodnight" - Alexa siger god nat, tænder lyset på 50% i soveværelset, skruer ned for musikken (Hvis der afspilles musik), derefter går der 2 minutter før hun slukker musik og lys i stuen. Derefter går der yderligere 2 minutter før lyset i soveværelset dæmper til 20%, efter 4 minutter mere dæmper lyset til 10%, 4 minutter mere efter slukker det så helt.

Mine Tado termostater, passer lidt sig selv, de sørger for at der kun er 16 grader i stuen om natten og 16 grader så længe der ikke er nogen hjemme. Så snart der er nogen der er på vej hjem, varmer de op til 25 grader, så der altid er rart varmt når man kommer hjem. I soveværelset holder vi døren lukket så der er 16 grader indtil klokken 21.

Man kan ufatteligt mange ting med en Alexa, hvertfald. Jeg er super glad for at man kan lære hende "rutiner" og det er kanon brugbart.

Jeg kender desværre ikke ret meget til Google Home, men vil da meget gerne hjælpe til med opsætningen?

Kæft det lyder super fedt dit setup der, respekt! :)
Til top
A.M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2017
Sted: Aarhus C
Status: Offline
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2019 kl. 07:00
Jeg kører også med Alexa i hjemmet som er forbundet med Philips Hue og Sonos.

Men jeg synes det er underligt, at man ikke kan have samme lampe under flere grupper med Hue. Eller er det bare mig, der gør noget forkert? 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2019 kl. 08:02
Pærer i Google home kan kun være i en gruppe af gangen desværre. Men man kan ud fra det navn man har givet pæren i Google home, sige de enkelte navne. Eller hvis fx jeg har i køkkenet med hue. Har jeg to loft pærer, loft 1 og loft 2. Hvis jeg bare siger tænd loftet i køkkenet, så er det kun de to der tændes, og hvis jeg siger tænd spisebord, så er det kun. Spisebordet der tændes i køkkenet. Og hvis jeg slukker alt lys, da mit hjem har jeg kaldet for huset, siger jeg sluk alt lys i huset
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2019 kl. 10:31
Hej

Er der nogen som ved hvad jeg skal sige til Google Home for at skifte 'Stemning' på Trådfri pærer?

MVH
Thomas
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu