recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Synology

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Raahauge Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2019
Sted: Middelfart
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raahauge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2019 kl. 15:31
Se det var en go information at få, men måske spørger jeg dumt nu😊
Hvad så med alt det data jeg har på den disk der sidder i nu?

Håber i bærer over med mig😄
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1551
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2019 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af Raahauge Raahauge skrev:

Se det var en go information at få, men måske spørger jeg dumt nu😊
Hvad så med alt det data jeg har på den disk der sidder i nu?

Håber i bærer over med mig😄
Du spørger bare, alle kan ikke vide alt og ellers ville fora som dette jo ikke være nødvendige :)

Husk at lukke ned for den, inden du tilføjer/fjerner/skifter diske !!
Du er nødt til at købe 2 diske større end 2TB, for at få mere kapacitet.

Lige nu har du 1 stk 2TB monteret.
Den skulle meget gerne være konfigureret som SHR, men det kan du tjekke i Control Panel - Storage Manager - Volume (ved ikke hvad det hedder på dansk).

SHR gør at din Synology kan gå fra at bruge 1 til 2 diske uden at miste data undervejs.
Du ender med den samme kapacitet, men med sikkerhed mod at miste data, hvis en disk dør.
Hvis du laver udvidelsen med en større disk, er du klar til at udvide kapaciteten i næste step.
Du skal sikre dig, at den er færdig med udvidelsen inden du fortsætter.

Når den er klar, kan du skifte den eksisterende 2TB disk ud med den større og så udvide den modsatte vej af forrige step. Undervejs vil den ekstra kapacitet blive taget i brug og være tilgængelig, når den er færdig.

Giver det mere mening nu eller må du spørge igen? :)
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2019 kl. 17:45
Det giver ikke meget mening kun at opgradere til en 3 tb, når de sættes i raid. 

Du vil reelt kun få <1 tb mere plads, men skal bruge +1400 kr for den ene tb, når du kører i raid. 

Er det følsomt data du ikke har råd til at miste? 
Hvis ikke så sæt den ekstra disk til som et ekstra drev, og ikke i raid.
Hvis du vil ha lidt “sikkerhed” med ifm af SHR, skal du op i større størrelser end 3tb. Ellers vil du garanterer ud og skulle købe 2 nye diske igen snart. 
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2019 kl. 17:50
Køb så store diske som din nas understøtter. Skal skal du ikke købe nye diske igen næste år.
Til top
Raahauge Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2019
Sted: Middelfart
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raahauge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2019 kl. 18:56
Tak for jeres svar...-jeg tygger lige på alle de gode råd 👍
Forbered jer på at jeg vender tilbage igen😁
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2019 kl. 19:24
Check også på synology hjemmeside hvilke diske der virker med din model.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu