recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål til sony xf9005
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spørgsmål til sony xf9005

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Dkiceman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Mors
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dkiceman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2019 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Oprindeligt skrevet af Dkiceman Dkiceman skrev:


jeg ender nok "desværre" med at beholde det 65"... hvorfor desværre jo jeg havde købt OLED LG B8 og damn et billede, men den har virkelig let til at få rententation som varer langtid og det er ikke engang ved længere statisk billeder... så retur LG B8 da jeg virkelig ikke gider bekymre mig om det

Det er første gang, jeg hører retention, er et egentligt problem, ved et af de nyere OLEDs.
Prøvede du flere billedprofiler, eller var der tale om dynamisk profil, hvor der er fuld knald på lys, kontrast mm.?

opsætning var efter Rtings.com anbefalinger og efter min mening sad lige i skabet.. kørte normal baglys på enten 30 eller 50 afhængig af lys i rummet..
"desværre" har jeg rigtig meget HDR material som knalder baglyset op på 100, men stadig sat efter Rtings.com anbefalinger..

det sjove er den første uge ca. oplevede jeg NADA det var perfekt... Men når det uden ændring i brug bliver så synlig at selv folk der ikke tænker over eller kikker efter det kan se det ja så det sgu galt.. Hvis jeg tænker på hvor meget jeg hele tiden tænkte over hvordan vi brugte den osv.. ja så er det bare ikke hovedpinen værd.. 

så personlig er jeg nok ikke klar til OLED...
Til top
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2019 kl. 15:07
nå så kom bæstet op og hænge, og jeg valgte som udgangspunkt flatpanels indstilling af billedet. Og så kan jeg pille lidt selv hen ad vejen. Ud fra hva jeg har læst om glorier osv så kan jeg allerede se at det ikke har et omfang der kommer til at spolere glæden for vores nye tv! Så det overlader jeg til flueknepperne  fokusere påWink
Jeg må sige jeg er imponeret over billedet og ja styringen virker noget sløv i forhold til mit  4 år  gamle samsung, men what the hell billede betyder så meget mere her i huset end om man skal vente et par sekunder ekstra.
Tror det kommer til at fungere fint med optagelser /pause, så alt i alt tror jeg ikke jeg kunne ha fundet et bedre 65" i den prisklasse.
Go weekend 
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       
Til top
Dkiceman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Mors
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dkiceman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2019 kl. 16:04
Hej Blumenburg..


hvor "slemt" er det med din 65" DSE (dirty screen effect) når der panorers på evnt. lyse baggrunde osv.?
Til top
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2019 kl. 17:05
hej

Jeg vil sige det sådan at det er minimalt sammenlignet med mit samsung h7005 og helt sikkert ikke noget der vil stikke i øjnene på mig. Men folks smertetæskel er jo forskellig... 
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       
Til top
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2019 kl. 11:09
nå så er den gal igen , fristes man til at sige...
 efter 1 uges tid i selskab med sony og ikke mindst androidStern Smile
 må jeg\vi simpelt hen melde os i koret af frustrerede android kritikere!
 Det er virkelig ødelæggende for glæden ved det nye tv at det kører så ringe som det gør
 med forsinkelser, frys i youtube, mærkelige genstarter osv. billedet er vi fint tilfredse med , men det   er super belastende at slås med android 
 der er 4 dage tilbage af returretten i power og ovevejer seriøst at køre ud og bytte det, men 
 så er spørgsmålet til hvadConfused  ....vil ikke give mere end 10k og det begrænser self noget, 
 det skal ikke for en hver pris være 65" og har tænkt på om man skulle vove pelsen og ryge på et 
 lg oled c8 55". 
 what to do,vi streamer og ser flowtv fra parabol. bud er velkommenClap
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       
Til top
Dkiceman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Mors
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dkiceman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2019 kl. 11:19
En mulighed er også LG B8 til 8888 kr 

De fleste anmeldelser siger forskellen er minimal og man skal vælge den der er billigst..

Jeg har snart haft mit LG b8 i en uge efter returnering af 65" xf9005
Til top
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2019 kl. 11:45
ja det behøver self ikke være dyrere end højst nødvendigt hvis foreskellen er minimal.
hvordan oplever du ellers dit lg i forhold til sonyet?
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2019 kl. 10:38
Måske du er opmærksom på, at der er kommet en opdatering af Android til version 8.0 Oreo til bl.a. dit tv her ved månedsskiftet.

Opdateringen udrulles i bølger, men det er for de utålmodige muligt at downloade opdateringen manuelt.



Her har jeg en Sony 55XE9005, og jeg har endnu ikke opdateret, da tvet er forspændt en Yousee-boks.

Måske opdateringen kan bidrage positivt til dine problemer med Android.

På Flatpanels.dk er der en tråd om Android 8.0-opdateringen, du kan bladre i.


Det kunne være et forsøg værd at opdatere til Android 8.0 Oreo, før du kaster dig ud i at skulle returnere dit tv.

Mvh. Jørgensen
Til top
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2019 kl. 12:14
jeg tager sgu chancen og håber update gør styresys bedre, for er sgu grundlæggende rigtig glad for
det billede sony præsterer og størrelsen er man jo osse ved at vænne sig tilCool
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       
Til top
Dkiceman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Mors
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dkiceman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2019 kl. 01:02
Oprindeligt skrevet af blumenburg blumenburg skrev:

jeg tager sgu chancen og håber update gør styresys bedre, for er sgu grundlæggende rigtig glad for
det billede sony præsterer og størrelsen er man jo osse ved at vænne sig tilCool

Hej Blumenburg.. hva så endte du med at beholde XF9005
Til top
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2019 kl. 09:18
hej

ja jeg tog chancen, og håber oreo update kan ændre android lidt til det bedre. tanken om at gå tilbage til 55" blev mere skræmmende som dagene gikGeek .
 I den perfekte verden havde vi et 65 " oled hængende, men min snusfornuft siger mig at jeg ikke skal bruge så mange dukater på et tv når jeg som sædvanlig nok skifter igen om 3-4 årSmile
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2019 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af blumenburg blumenburg skrev:

hej

ja jeg tog chancen, og håber oreo update kan ændre android lidt til det bedre. tanken om at gå tilbage til 55" blev mere skræmmende som dagene gikGeek .
 I den perfekte verden havde vi et 65 " oled hængende, men min snusfornuft siger mig at jeg ikke skal bruge så mange dukater på et tv når jeg som sædvanlig nok skifter igen om 3-4 årSmile

Eller gør som vi andre > giv smart TV delen fingeren, og brug en xtern box istedet . Feks AppleTV og Shield er under alle omstændigheder en bedre og mere varig løsning end "medfødt" smart-tv, uanset fabrikat .Med nyeste ATV får du så også lige adgang til at leje/købe nye 4k HDR film. Har selv Sony A1 OLED kombineret med YouSee box og AppleTV, og har ikke set mig tilbage . . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu