recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung QE82Q6FN eller...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung QE82Q6FN eller...

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2019 kl. 18:31
Jeg købte et Sony 65" AF8 til stuen black Friday og sidste weekend et samsung QE49Q6FN til soveværelset. Billedkvaliteten er selvfølgelig bedre på Sony, de to modeller kan ikke sammenlignes på det punkt men sammenligner man styresystem så blev jeg glædeligt overrasket over Tizen. Det er flot, hurtigt og de væsentligste apps er til at finde i kataloget. Android er tungt og opleves en smule sløvt til sammenligning men det er ikke så slemt og det generer mig egentlig ikke til dagligt men det er helt sikkert noget der kan poleres. Oreo skulle dog dukke op snart og det siges at der vil være forbedringer på det punkt. Men det er selvfølgelig billedkvaliteten der tæller (i min verden) og bør være det man primært går efter.
Til top
Tmann Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2011
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2019 kl. 22:30
Som Dorf rigtig nok beskriver er det billedekvaliteten der tælder, end "Smart TV" delen - i min optik.

En ting som også gik mig på ved Samsung var deres decideret ADS. Det var ikke lige mig heller. Hvor Android kan jeg customize det som jeg har lyst til mere eller mindre.

Ved godt det er taget med et kamera. Men giver en lille ide til billedekvaliteten.



Redigeret af Tmann - 21-Januar-2019 kl. 22:33
Sony 85” KD-85XF8596
Panasonic 4K Blu-ray DMP-UB900
Denon AVR-X6300H Reciever
B&W 683 Fronter
B&W HTM61 Center
B&W DS3 Surround
B&W ASW610XP Subwoofer
Sony PlayStation 4 PRO
Nvidia Shield TV
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2019 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Jeg købte et Sony 65" AF8 til stuen black Friday og sidste weekend et samsung QE49Q6FN til soveværelset. Billedkvaliteten er selvfølgelig bedre på Sony, de to modeller kan ikke sammenlignes på det punkt men sammenligner man styresystem så blev jeg glædeligt overrasket over Tizen. Det er flot, hurtigt og de væsentligste apps er til at finde i kataloget. Android er tungt og opleves en smule sløvt til sammenligning men det er ikke så slemt og det generer mig egentlig ikke til dagligt men det er helt sikkert noget der kan poleres. Oreo skulle dog dukke op snart og det siges at der vil være forbedringer på det punkt. Men det er selvfølgelig billedkvaliteten der tæller (i min verden) og bør være det man primært går efter.
Har de mon kostet det samme,  siden du alligevel sammenligner dem billedmæssigt ved ikke at nævne, at de ikke kan sammenlignes? Er det prisen som du hentyder til. 
Hvad var prisen for dem?


Redigeret af bentpetersson - 22-Januar-2019 kl. 10:36
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2019 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Jeg købte et Sony 65" AF8 til stuen black Friday og sidste weekend et samsung QE49Q6FN til soveværelset. Billedkvaliteten er selvfølgelig bedre på Sony, de to modeller kan ikke sammenlignes på det punkt men sammenligner man styresystem så blev jeg glædeligt overrasket over Tizen. Det er flot, hurtigt og de væsentligste apps er til at finde i kataloget. Android er tungt og opleves en smule sløvt til sammenligning men det er ikke så slemt og det generer mig egentlig ikke til dagligt men det er helt sikkert noget der kan poleres. Oreo skulle dog dukke op snart og det siges at der vil være forbedringer på det punkt. Men det er selvfølgelig billedkvaliteten der tæller (i min verden) og bør være det man primært går efter.
Har de mon kostet det samme,  siden du alligevel sammenligner dem billedmæssigt ved ikke at nævne, at de ikke kan sammenlignes? Er det prisen som du hentyder til. 
Hvad var prisen for dem?

Sony er et OLED tv  i 65" prisen 16999 -  Samsung er LCD 49" og koster p.t 5000.
Jeg mener blot at man nok skal i et højere model hvis man skal lave en direkte sammenligning på billedkvalitet. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2019 kl. 15:55
Nu var det så heller ikke sammenligning på billedkvaliteten indlægget gik ud på, men styresystemet....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2019 kl. 16:06
Hej...
 
Jeg forespurgte på
 
 - Samsung QE82Q6FN (Pris i sidste uge: Kr. 19.999,-
 - Og et Sony - da der var en som anbefalede dette.
   (Bilka har et på tilbud i denne uge)
 
Så jeg har aldrig forespurgt på et 49" - det tror jeg der var en anden som gjorde i denne tråd. :-)
 
Men det var for at finde ud af hvilken man skulle vælge samt hastigheden i Sony's program-skift.
 
og ja - jeg blev også gjort opmærksom af en ved Elgiganten på et Samsung som var årets Fladskærm.
 
Det var for finde ud af hvilken vej jeg skulle tænke til mine forældre og jeg tankker for alle input. :-)
Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2019 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Jeg købte et Sony 65" AF8 til stuen black Friday og sidste weekend et samsung QE49Q6FN til soveværelset. Billedkvaliteten er selvfølgelig bedre på Sony, de to modeller kan ikke sammenlignes på det punkt men sammenligner man styresystem så blev jeg glædeligt overrasket over Tizen. Det er flot, hurtigt og de væsentligste apps er til at finde i kataloget. Android er tungt og opleves en smule sløvt til sammenligning men det er ikke så slemt og det generer mig egentlig ikke til dagligt men det er helt sikkert noget der kan poleres. Oreo skulle dog dukke op snart og det siges at der vil være forbedringer på det punkt. Men det er selvfølgelig billedkvaliteten der tæller (i min verden) og bør være det man primært går efter.
Har de mon kostet det samme,  siden du alligevel sammenligner dem billedmæssigt ved ikke at nævne, at de ikke kan sammenlignes? Er det prisen som du hentyder til. 
Hvad var prisen for dem?

Sony er et OLED tv  i 65" prisen 16999 -  Samsung er LCD 49" og koster p.t 5000.
Jeg mener blot at man nok skal i et højere model hvis man skal lave en direkte sammenligning på billedkvalitet. 
Så er vi helt enige.  Jeg nyder både en høj billedkvalitet og et hurtigt Tizen styresystem samt ekstrem hurtig tænding og kanalskift. 
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
JMA37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JMA37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2019 kl. 10:31
Jeg har selv XF8596 i soveværelset - blev skiftet ud fra et Smsung der kun var 1 år gammelt.
I stuen har jeg en XD8505

Det med Sony er langsom i menu og program skifte er en dårlig historie - ja det var det på deres modeller for år tilbage.

Jeg kan kun sige, køb Sony 8 serie 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu