recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hygge Gamer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hygge Gamer

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
TiXe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TiXe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2019 kl. 08:44
Vi oplever heller ingen lag . 

husk nu at trådstarter skriver "hyggegaming" og ikke Esport gaming :) 

og nej det kræver ikke nødvendigvis et Geforce 600 eller nyere. Det kan feks bruges på stort set alle bundkort med indbygget grafikkort lavet de sidste 10år.  bare minimum HD2000 grafik chip.

desuden virker det også fantastisk på stort set alle Mac computere.
 

:) skriv en PB hvis du ønsker en hurtig beta key.
Til top
oleahmed Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oleahmed Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2019 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af TiXe TiXe skrev:

Vi oplever heller ingen lag . 

husk nu at trådstarter skriver "hyggegaming" og ikke Esport gaming :) 

og nej det kræver ikke nødvendigvis et Geforce 600 eller nyere. Det kan feks bruges på stort set alle bundkort med indbygget grafikkort lavet de sidste 10år.  bare minimum HD2000 grafik chip.

desuden virker det også fantastisk på stort set alle Mac computere.
 

:) skriv en PB hvis du ønsker en hurtig beta key.

Du vil sjældent opleve lag på klientsiden da det er dig selv som sidder og kigger. Men stil en magen til opsætning op ved siden af og spil fortnite, her vil du se karakteren bevæge sig med forsinkelse fra skærm 1 til skærm 2, og den er i den grad stor.

Jeg bruger selv streaming tjenesten på min Shield med børnene, men det er til casual gaming af Assassins Creed m.m. ikke multiplayer. Det fungerer overraskende godt!
Til top
Flatcurve Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-December-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flatcurve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2019 kl. 11:17
Ville man kunne smide et andet grafikkort i denne:


og game lidt hygge?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2019 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af Flatcurve Flatcurve skrev:

Ville man kunne smide et andet grafikkort i denne:


og game lidt hygge?

Hej.

Det kommer an på. 

Mange mærkevare PC'er som HP osv. har specielle mål og specifikationer på deres strømforsyninger.
Jeg har selv set en mærkevare PC'er med en 290 Watt strømforsyning og uden cabler til at forbinde et grafikkort til strømforsyningen.

Hvis PC strømforsyningen har Watt nok, kan den levere op til 75 Watt til et grafikkort via motherboardet.
Hvis strømforsyningen har et 6 pol ( eller 8 pol ) grafikkort stik can den levere mindst 75 Watt mere. Dvs. mindst 150 Watt total.

Men det kan være at sælgeren kan svare dig?

Hilsen Carsten.

Til top
Flatcurve Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-December-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flatcurve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2019 kl. 12:21
Super tak,

Jeg har dog en strømforsyning til at ligge, der vil kunne levere de ekstra watt

mvh
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2019 kl. 12:30
Hej.

Så er det er spørgsmål om Fujitsu bruger strømforsyninger der er fysisk mindre, eller har andre beslag end den du har liggende? Det er typisk noget mærkevare PC har, for at undgå at kunderne selv opgraderer dem. Jeg har selv set det, på nogle HP.

Hilsen Carsten. 



Redigeret af csell - 23-Januar-2019 kl. 12:31
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2019 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af TiXe TiXe skrev:

Kan anbefale at kigge på Geforce Now... Det spare dig for at købe grafikkort.

Vi bruger det herhjemme, og er MEGET tilfredse.

Vores 10årige spiller Fortnite, Farcry m.m på høje settings uden lag.

Det kræver altså et grafikkort i Geforce 600 serien eller nyrere (i en PC) eller f.eks en Nvidia chip udrustet streamingboks som en Shield.

Mht lag, så VIL der være mere lag ved at spille via on-the-fly komprimmeret video fra nettet. Typisk vil den være på omkring 80 ms på en hurtigt responderende gaming monitor i praksis, fra en PC på eget LAN til en TV skærm via en Shield (aka Nvidia Gamestream). Dertil lægges så TV'ets lag og den latency der tilkommer via internettet når man spiller på Geforce Now servere der står i Tyskland eller Holland og man sniger sig gerne over 100 ms mere end ved at spille spillet direkte på computeren. Om det er så er så meget at lag at det generer den enkelte er vel et spørgsmål om hvor krævende og entuisiastisk man er. Mens det fungerer fint for langt de fleste til en omgang casual Tomb-raider i sofaen, hvis man i forvejen er vant til konsol og et laggy TV, så kan du også vide dig et hundrede procent sikker på at der ikke er noget der ligefrem benyttes inden for e-sport - if you catch my drift ;-) ...eller af folk med hurtigt responderede PC monitorer med lag på under 2-5 ms.

Men for en casual gamer der i forvejen er vant til konsol og et TV's latency kan det dog sagtens være en ganske glimrende løsning der snildt kan udkonkkurere en konsol i grafisk ydelse.

Har du prøvet det? For jeg gør det af og til, og jeg oplever igen lag


Ja, jeg legede med det (gamestream) på mit lokalnetværk. Det er derfor jeg siger at det går an til mere ukritisk casual gaming som tomb-raider, men ikke går an til et mere kompetitiv counter-strike eller hvis man vil have den sidste billedskarphed med. Hjernen kan relativt hurtigt indstille sig til højere latency, så man ikke nødvendigvis er sig det bevidst ...og/men som allerede beskrevet er folks følsomhed over for latency forskellig.

Men det er altså ikke noget jeg bare finder på at der er makant større latency med op til 3 til 4 gange så høj latency som at spille lokalt på en PC. Det er noget Nvidia og GaiKai selv opgør og praler af de har fået ned på ca 70-100 ms oven i den almindelige game-pipeline latency og forinden internet latencyen. Det er ikke meget forskelligt fra hvad man har med en konsols gamepipeline+et normalt high latency TV, mens det er omkring mindst 80 ms eller mere end man har via en power PC's gamepipeline og en lav monitor latency.

Som sagt, så kan det NEMT anbefales som alternetiv til konsol - Jeg syntes Geforce Now/gamestream er et fantastisk proof-of-concept, særligt for casualt gaming - Sony er også på vej med en tilsvarende service centreret omkring deres PS4. Til casual gaming er det ikke så meget den øgede latency der for mit eget vedkommende er den største udfordring/hindring. Det er at encodingen trods alt giver et blødere og mindre skarpt og detaljeret billede med lavere farvegradueringer - det bemærker man måske ikke på afstand i en sofa, men det gør man når man kender den ukomprimmerede vare tæt på en PC monitor eller en stor projektorskærm. Til gengæld kan spillet dog oftest afvikles med højere grafiske settings end en konsol som reglen kan tilbyde, hvorfor det er bliver let at anbefale ifht en konsol og casual gaming, men det bliver sværere at anbefale til en en entusiast og/eller esport gamer med egen power-pc.

Oprindeligt skrevet af TiXe TiXe skrev:

og nej det kræver ikke nødvendigvis et Geforce 600 eller nyere. Det kan feks bruges på stort set alle bundkort med indbygget grafikkort lavet de sidste 10år.  bare minimum HD2000 grafik chip.
https://www.nvidia.com/da-dk/geforce/products/geforce-now/system-reqs/
Både Geforce 600 og Intel HD Graphics HD 2000 har begge lidt over 7 år på markedet, Geforce Now har eksisteret i over 4 år. 


Redigeret af TBC1 - 24-Januar-2019 kl. 04:34
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2019 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af Flatcurve Flatcurve skrev:

Ville man kunne smide et andet grafikkort i denne:


og game lidt hygge?

Sagtens. Den svarer til lidt mindre end det barebone kit jeg tilbød til 2000 inkl. et Geforce GTX 980 - Du skal bare have et ordentligt grafikkort i den gerne i omegnen af et GTX 780 til maks GTX 2060/70 for at få mest ud af den. ...så vil du kunne spille størstedelen af alle spil helt fornuftigt på den. Smile
https://www.tomshardware.com/reviews/gpu-hierarchy,4388.html

Redigeret af TBC1 - 24-Januar-2019 kl. 15:49
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2019 kl. 20:36
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

GTX 1080 jeg regner med at sælge

Hvad skal det GTX1080 koste?
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2019 kl. 00:22
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

GTX 1080 jeg regner med at sælge

Hvad skal det GTX1080 koste?

Beklager det sene svar - har været optaget af gøremål hele dagen i dag.

Det er jo det gode spørgsmål. Lige netop det kort er jo fortsat gode penge værd, så det havde jeg regnet med at skulle smide i den blå avis til markeds-brugtpris, hvilket for tiden vil sige 3200 kr og så se hvad der sker derfra. Hvis du har interesse i dette kort tænker jeg at vi bør flytte den del til en køb/salg tråd eller private mail frem for at misbruge denne tråd til formålet.

Redigeret af TBC1 - 26-Januar-2019 kl. 00:23
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu