recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ps4 Pro på Sony Xf90
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ps4 Pro på Sony Xf90

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kjeldbjerg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Februar-2004
Sted: Middelfart, DK
Status: Offline
Point: 257
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjeldbjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ps4 Pro på Sony Xf90
    Sendt: 21-Marts-2019 kl. 18:31
Når jeg spiller Fifa 19 på mit Sony med min PS4 pro, skifter outputtet til 1080p. Burde det ikke være 3840x2160p, som det er i menuerne?

Jeg har Hdr slået til i ps4 indstillinger, i spillet og på tv'et. Jeg bruger en af tv'ets 4k indgange og et pro hdmi high speed kabel fra harald n.

Hvad gør jeg forkert?
Win if you can, lose if you must, but always cheat
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2019 kl. 21:36
Uden jeg ved præcis hvordan PS4 Pro håndterer opløsningen, afhænger det så ikke af spillet? Lavede lige et hurtigt tjek på Google, og synes umiddelbart at Fifa 19 netop ikke kan klare højere end 1080p.

Redigeret af Nagash - 24-Marts-2019 kl. 21:39
Til top
Kjeldbjerg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Februar-2004
Sted: Middelfart, DK
Status: Offline
Point: 257
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjeldbjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2019 kl. 15:11
Tak for input, og du har helt ret, det afhænger af spillet. Fifa 19 understøtter dog 4K HDR, tænker at du har googlet dig frem til en forældret liste :)

Det viser sig at det var fjernsynets "Enhanced HDMI" setting der skulle aktiveres for at det virkede. 
Det gav dog en mærkbar sløvhed i gameplayet, hvis jeg afviklede spillet i 2160P-RGB, men tilbage på "auto" på PS4 og hastigheden kom retur.
Win if you can, lose if you must, but always cheat
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2019 kl. 19:54
Ja, det fandt jeg også ud af. Har selv fået en Sony AF8 siden mit svar og fandt også ud af man skal aktivere det, før HDR virker. Underlig "feature". Hvorfor er det ikke bare altid aktiveret? :D
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu