recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Qled Samsung / harddisk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Qled Samsung / harddisk

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lynet77 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Marts-2019
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lynet77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Qled Samsung / harddisk
    Sendt: 21-Marts-2019 kl. 21:50
Hej 
Er løbet ind i lidt bøvl med mit nye Samsung qled tv - problemet er når jeg afspiller film fra mine eksterne harddiske , da Samsung ikke understøtter DTS mere 🤦‍♂️🤦‍♂️Og dermed er der ikke lyd på mere.
Er løsningen at købe en medieafspiller af en slags ?? Så lyden kommer tilbage ??
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2019 kl. 06:51
Skyldes det en firmwareopdatering at det ikke virker længere, eller har det aldrig virket på netop dit TV?
Hvis det første er tilfældet kan du forsøge at installere en ældre firmware. En anden løsning kunne være at omkode lyden til et format som TVet understøtter. Det er ikke særlig tidskrævende med en PC.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Lynet77 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Marts-2019
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lynet77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2019 kl. 08:58
Hej

Det skyldes at Samsung har fjernet DTS fra deres 2018 modeller og fremadDeadfor på mit gamle Samsung tv da fungerer lyden helt fint -derfor jeg søger en løsning ......
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2019 kl. 10:16
En løsning kan være at konvertere lyden (gratis, men skal gøres ved hver film), en anden løsning kan være at afspille igennem en server via plex som så transcoder lyden, en tredje løsning kan være en ny medieafspiller som fx nvidia shield der understøtter de fleste lydformater som DTS, DTS-HD, DTS:X og Atmos
    Til top
    Lynet77 Se dropdown menu
    Ny bruger
    Ny bruger


    Oprettet: 21-Marts-2019
    Status: Offline
    Point: 4
    Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lynet77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2019 kl. 10:35
    Er nok mest til 3 løsning så 🙂tager lige et kig på det men tak

    Til top
     
     Besvar Besvar
     
    Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu