recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG A1 HDR brightness/nits
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG A1 HDR brightness/nits

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Windermere Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Windermere Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG A1 HDR brightness/nits
    Sendt: 02-November-2021 kl. 18:30
Jeg overvejer meget at købe LGs Oled-entrymodel, A1, men har læst mange anmeldelser, der fremhævede den ringe HDR brightness, de såkaldte nits, som ligger under 500. Jeg vil gerne have et tv, som jeg kan se især film og serier på og har svært ved at gennemskue, om det vil være et reelt problem i den daglige tv-sening. Er der nogen her, der har tv’et og kan dele lidt ud af deres erfaringer?
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2021 kl. 19:52
Vi har for nyligt købt 55" til soveværelset og er yderst tilfredse med det.
Vi ser mest serier men har også set et par film og oplever absolut ingen problemer med brightness.


LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2021 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af Windermere Windermere skrev:

Jeg overvejer meget at købe LGs Oled-entrymodel, A1,

Hvilket tv skal det erstatte?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Windermere Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Windermere Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2021 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvilket tv skal det erstatte?

Et LG 43UM7500PLA fra 2019.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2021 kl. 04:45
500 nits er markant højere end hvad dit nuværende LG TV kan levere på lysstyrke. Det er dog vanskeligt at definere lysstyrke som ét tal. Det er en kontekst, der afhænger af flere faktorer, herunder størrelsen af de lyse objekter i billedet – eller fuld skærm hvid.

Jeg synes ikke du skal bekymre dig om lysstyrken i LG A1. Du vil med al sandsynlighed opleve billedet som helhed som en markant forbedring ift. LG UM7500.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu