recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI kabel mellem Tv boks og receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI kabel mellem Tv boks og receiver

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 816
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI kabel mellem Tv boks og receiver
    Sendt: 16-December-2021 kl. 08:11
Så har jeg endnu et spørgsmål om HDMI kabel.

Jeg har tv fra boks Fibia (Waoo) som er tilsluttet til min surround receiver, mit spørsmål er nu om det vil forbedre noget som helst, hvis jeg sætter eksempelvis et HDMI 2.1 kabel imellem, istedet for det kabel jeg har fået sammen med TV boksen, eller er det uden betydning ?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4458
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2021 kl. 08:16
Intet.

HDMI 'Ultra High Speed'-kabler, som kræves til HDMI 2.1, er kun relevante ift. HDMI 2.1 båndbredde (f.eks. 4K120) til enheder såsom Xbox Series X og PlayStation 5.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2021 kl. 08:32
Helt enig. Hvis det kabel du anvender nu virker som det skal, er der intet at hente. 
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2021 kl. 16:29
Der er i øvrigt ikke nødvendigvis sammenhæng mellem pris og kvalitet.

Bemærk i øvrigt den pinned kommentar, med svar fra Belkin.
Alle test data kan hentes på deres forum.

Jeg gad godt der var nogen som lavede lignende tests for det Europæiske marked.

Jeg køber selv kabler så de passer til længden og så er jeg blevet glad for de vinklede kabler, med stik som kan vinkles i forskellige retninger, da der altid er plads til dem. Jeg er så også i lejet sommerhus nogle gange om året, hvor der er stor variation i hvilke kabler der er optimale for at forbinde den medbragte Shield.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu