recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Soundbar til projektor og TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Soundbar til projektor og TV

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2022 kl. 06:35
HDFurys løsninger er fine (bruger dem selv i mit testarbejde) men ret dyre. En billig HDMI 2.0 boks skulle kunne løse opgaven. Jeg fik skrevet HDMI switch tidligere men det er en HDMI splitter, der skal bruges. En med minimum to HDMI udgange.

Jeg har ingen erfaring med den så jeg kan ikke stå inde for løsningen, men jeg kan se at AV-Connection har en til 329 kroner: https://www.av-connection.dk/?PGr=13165&_gl=1*j89p8e*_up*MQ..*_ga*MjAwMjIzNTQ5My4xNjY1MTE2OTU3*_ga_JY3T26LF7T*MTY2NTExNjk1Ni4xLjAuMTY2NTExNjk1Ni4wLjAuMA..

De har også dyrere udgaver, der kan mere.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2022 kl. 08:10
Oprindeligt skrevet af Epsi Epsi skrev:

Remotes kan jeg nok klare. Det er mere det besværlige i at skifte rundt på flere enheder, output og lignende jeg godt vil have simplificeret

Det kan fjernbetjeningen klare for dig……


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Epsi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Januar-2007
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Epsi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2022 kl. 08:15
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

HDFurys løsninger er fine (bruger dem selv i mit testarbejde) men ret dyre. En billig HDMI 2.0 boks skulle kunne løse opgaven. Jeg fik skrevet HDMI switch tidligere men det er en HDMI splitter, der skal bruges. En med minimum to HDMI udgange.

Jeg har ingen erfaring med den så jeg kan ikke stå inde for løsningen, men jeg kan se at AV-Connection har en til 329 kroner: https://www.av-connection.dk/?PGr=13165&_gl=1*j89p8e*_up*MQ..*_ga*MjAwMjIzNTQ5My4xNjY1MTE2OTU3*_ga_JY3T26LF7T*MTY2NTExNjk1Ni4xLjAuMTY2NTExNjk1Ni4wLjAuMA..

De har også dyrere udgaver, der kan mere.
Tak for svaret. Kan man bruge en Sonos arc med en HDMI splitter?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2022 kl. 08:26
Ikke hvis du vil undgå at skifte HDMI-kabler manuelt hver gang du vil skifte mellem TV og projektor, for den mangler en HDMI-indgang. Sonos Arc fungerer på den måde, at den tager lyden oppe fra TV-skærmen via HDMI eARC (ved jeg heller ikke om din TV-skærm har?).

Hvis du fik koblet Sonos Arc på trådløst senere hen – hvis løsningen kommer – så kunne du i stuen nøjes med kablet forbindelse fra Apple TV 4K til HDMI-splitter. Og så videre til TV og projektor naturligvis.
Til top
hunterSEG Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunterSEG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2022 kl. 10:00
Har du overvejet at skifte av recieveren ud til en ny, der kan styres via wifi.

Vi har en yamaha som vi kun styrer via en app på vores telefoner over wifi. Det fungerer uden problemer. 

Vores setup er projektor i en stue, tv i køkken. Av reciever, står i et tredie rum. Tv kørte tidligere med soundbar og projektor med 3.1. Kabler til det hele.

Som sagt, så virker det fint for os.


Til top
Epsi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Januar-2007
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Epsi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2022 kl. 10:03
Det lyder interessant. Min nuværende kan styres med en app men det er ikke super intuitivt. 

Jeg vil gerne have en løsning til lyd som er simpel og god og som virker til både projektor og tv
Til top
Epsi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Januar-2007
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Epsi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2023 kl. 08:13
Hej Hunter. 
Samler lige op på en gammel tråd her da jeg stadig overvejer. 
Er både projektor og TV koblet op til av receiver? Eller er det kun projektoren?
Til top
hunterSEG Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunterSEG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2023 kl. 15:54
Hej,

en detalje jeg glemte. Både TV og Projektor kører over receiveren. Dog gennem en HDMI splitter, da der kun er en udgang. Det har den ulempe, at kun den ene del kan bruges af gangen, med mindre de skal vise det samme.

Har et nyt TV, så kan sagtens streame med det og indbyggede apps/chromecast, mens receiveren bruges til projektor. Så er der kun lyd i TV højtalerne.

Der findes dog receivere med to HDMI udgange. Ved dog ikke om de kan vise to forskellige ting samtidig. Min receiver har passthrough. Så behøver ikke tænde den for at bruge PS4 på TV (Skal dog lige tænde og skifte over på PS 4, så kan der slukkes igen), da den bare sender signalet igennem. Har kun eksterne højtalere til projektoren.  Prøver lige med en tegning.



Har tidligere kørt med HDMI splittere mellem udstyr og receiver. Så f.eks PS4 sendte billede og lyd til både TV og Receiver. Det krævede en del HDMI splitter bokse, men gjorde det lidt mere fleksibelt. Der styrede receiveren kun projektoren. Da der var en soundbar tilknyttet mit gamle TV.

Screenshot af App til receiver. Bruger mest de to første sider. Den første er forsiden. Tænder og slukker receiver her og styrer lyd. Tryk på enhed i midten og du kommer til anden side for at vælge indgang. T
redje side kommer du til ved at trykke nederst på de tre prikker. 


Håber det giver lidt mening. Ellers så skriver du bare igen. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu