recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kopiere filer med samme navn
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kopiere filer med samme navn

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kopiere filer med samme navn
    Sendt: 11-Oktober-2022 kl. 22:10
TeraCopy kan vidst det du ønsker.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2022 kl. 10:48
Brug Robocopy fra en command line.

Robocopy kan en masse, så sæt dig ind i de forskellige parameter.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2022 kl. 17:24
SVJH så giver Total Commander muligheden for "Overskriv alle" og sågar "Overskriv ældre", "overskriv større", eller "overskriv mindre" hvis man skulle have behov for den slags sortering. (Og den kan huske valget for alle øvrige markerede filer man vil flytte eller kopiere, hvis man beder den om det)

Formentligt vil det kunne løse dit problem?

Total Commander - Download (ghisler.com)

Det giver også mulighed for at "masseomdøbe" filnavne og andre smarte funktioner, hvis man en dag skulle få brug for den slags på et tidspunkt

Redigeret af TBC1 - 10-Oktober-2022 kl. 20:23
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2022 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Hvad med at smide dem i en ny mappe ?


Det hjælper ikke da jeg skal have de berørte filer slettet der i forvejen
ligger på destinationsdrevet, og da de ligger mellem flere hundrede andre filer er det et slavearbejde at finde og slette dem.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6991
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2022 kl. 16:13
Hvad med at smide dem i en ny mappe ?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2022 kl. 15:15

Jeg skal have kopieret et større antal/GB filer fra et USB drev til et andet. Filerne på kildedrevet har samme navne som eksisterende filer på destinationsdrevet. Meningen er så, at filerne på destinationsdrevet skal slettes løbende i forbindelse med overførslen. Jeg får dog slet ikke valget, idet Windows (11) blot starter med at kopiere, så jeg på destinationsdrevet får to filer med samme navn, bortset fra et nummer der bliver tilføjet. Hvordan omgår jeg dette, så de kopierede filer erstatter de eksisterende på destinationsdrevet?

Det vil være alt for besværligt bagefter at slette de gamle filer manuelt.

Flemming


Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu