recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt TV, Oled vs. Qled?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt TV, Oled vs. Qled?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2023 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Hvis du absolut vil have det helt korrekt, så fjern også e'et, altså "udmærkede"Wink

Jeg bør måske også fjerne d’et også.
Altså “umærkede”.

Combo af Sony tv, Apple tv boks, Marantz surroundforstærker og Lintronic/Beo4 med mulighed for diskret kald af indgange og styring af de forskellige enheder gør at jeg (stort set) aldrig ser menuerne på fjernsynet.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2023 kl. 16:24
Eller fjerne det hele! TV’et er ikke med på januar udsalget, så ikke særlig relevant.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2023 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Hvis du ønsker samme billedgengivelse som dit plasma, så er der vel kun en vej, og det vil være oled. 
Qled er blot betegnelsen for lyskilden bag lcd panelet, med andre ord et lcd tv


Led er betegnelsen for lyskilden der sender lys mod farvefiltret.
Q er betegnelsen for en forbedring så tvet har bedre farver, den forbedring bruger Samsung også i deres oled tv
Hvad møder lyset inden de tre forskellige lag af farvefiltre og Quantum dot filtret? 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2023 kl. 18:53
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Hvis du ønsker samme billedgengivelse som dit plasma, så er der vel kun en vej, og det vil være oled. 
Qled er blot betegnelsen for lyskilden bag lcd panelet, med andre ord et lcd tv


Led er betegnelsen for lyskilden der sender lys mod farvefiltret.
Q er betegnelsen for en forbedring så tvet har bedre farver, den forbedring bruger Samsung også i deres oled tv
Samsung har ikke Dolby Vision, et absolut must have. Det kan heller ikke opvejes af deres ekstra QD Tongue
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2023 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Hvis du ønsker samme billedgengivelse som dit plasma, så er der vel kun en vej, og det vil være oled. 
Qled er blot betegnelsen for lyskilden bag lcd panelet, med andre ord et lcd tv


Led er betegnelsen for lyskilden der sender lys mod farvefiltret.
Q er betegnelsen for en forbedring så tvet har bedre farver, den forbedring bruger Samsung også i deres oled tv
for den skarbe seer. Så bliv der spurgt oled vs qled. Og ikke oled vs qd-oled


Jeg gætter på du må være den meget sløve seer, for den skarbe seer, havde læst hvad JeTex skriver i det indlæg jeg besvarer.
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu