recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Intet signal på Apple TV 4K
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Intet signal på Apple TV 4K

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2023 kl. 09:25
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Jeg tror stadig fejlen ligger i enten signalbehandlingen i din reciever eller i samspillet mellem ATV/reciever/TV, men om ikke andet kan det nye HDMI kabel du får i morgen enten løse problemet, eller udelukke kablerne som fejlkilde. 


Jeg er 99% sikker på, at det er det gamle HDMI-kabel som er problemet!
Og det vil være fjollet at bruge tid på mere indstilling/opsætning o.s.v., før det nye kabel er prøvet af.

Jeg håber du har ret, men i så fald undrer jeg mig over følgende:

1) alle kabler har virket fint ved direkte tilslutning. 
2) Der er fortsat intet billede når OP sætter opløsningen ned til 720p gennem hele kæden, som HDMI 1.4 understøtter. Dette selvom PS4 i 1080p gennem reciever fungerer fint

For mig lyder det af problemer med kommunikationen ml ATV og reciever (der sidder et nyt kabel), og ikke det kabel der sidder fra reciever til TV. Men som jeg skrev indledningsvis er jeg rusten.
Til top
joensson Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joensson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2023 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Nu må jeg fører mine frustationer videre herind.

Jeg har siden igår bøvlet med mit apple tv, der lige pludselig ikke vil virke.

Mit setup består af 
TV: Sony AF55 OLED
Receiver: Denon AVR-3600H
Apple TV 4K


Hvilken model tv er det? "AF55" synes jeg ikke jeg kender, er det et KD55-AF8 eller en anden model?

Hvis der menes KD55-AF8 så har jeg haft sådan et med et AppleTV 4k tilsluttet via en Denon receiver og havde også lidt problemer med at finde de rette videoindstillinger. 

På AF8 er det kun HDMI port 2 og 3 der understøtter høj HDMI bandwidth input. 

Derudover skulle jeg også i TV'ets menu under "External inputs" -> "HDMI Signal format" sikre mig at der var valgt "Enhanced format". Ellers virkede billedet ikke altid fra mit AppleTV 4K. 
Lidt afhængig af AppleTV indstillingerne kunne menuen som regel godt vises, men så kunne billedet pludselig forsvinde så snart jeg startede afspilning af 4k indhold.

Nu er det godt et år siden jeg skiftede tv'et ud til et nyere og droppede receiveren, så jeg husker ikke alle detaljerne fra dengang. 
Men jeg mener mit AppleTV var indstillet til "4K HDR 60Hz" format video output med Chroma 4:2:2.  Derudover havde jeg både Match Dynamic Range og Match Frame Rate slået til - da jeg oplevede de nævnte problemer.
"4:2:2" benytter en højere båndbredde end 4:2:0, så hvis du vil afprøve om det er noget med kablet, eller receiveren i kæden der er lidt begrænset kan du evt. prøve at sætte Chroma til "4:2:0".

Under opdateringer af Android i tv'et beholdt det som regel de indstillinger jeg havde lavet, men jeg laver Android apps, og havde det i Developer mode og oplevede ved en enkelt af opdateringerne at den nulstillede alle mine indstillinger. (Jeg ved ikke om det var pga jeg havde rettet i nogen interne indstillinger i dev mode, eller om det bare var den specifikke opdatering der mente ting skulle nulstilles).
Men hvis de samme kabler og indstillinger har virket for dig tidligere, kan det være at noget lignende er sket for dig? I så fald ville jeg som minimum prøve at tjekke external inputs indstillingen i tv'et.

Da jeg i sin tid oplevede problemerne gemte jeg dette bookmark hvor jeg fandt nogen af de TV indstillinger, jeg endte med at skrue på for at få det til at virke - måske er der nogen af deres øvrige forslag du kan bruge - men som jeg husker det var det primært External inputs indstillingen der for alvor gjorde en forskel på om der kom billede - https://www.rtings.com/tv/reviews/sony/a8f-oled/settings 



Redigeret af joensson - 09-Januar-2023 kl. 14:48
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2023 kl. 19:37
Update: Yes det er et AF8 - 55 tommer, min fejl

Update på case: 
Jeg har idag modtaget mit supra 2.1 så der nu er 2.1 fra tv til receiver output og fra receiver til ATV

Og i havde ret! Det virker. Det forklarer ikke så meget at det indtil nu har virker (siden januar) men nevertheless så virker det nu.

Jeg har fulgt rådet fra joensson og sat TV  hdmi signal format til enchanced

Nu står ATV til 4K dolby vision - 50 hz, og jeg har slået i/p scaler fra og sat 4K format på receiver til enchanced. 

Og alt spiller! Tak for kampen!  
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2023 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Update: Yes det er et AF8 - 55 tommer, min fejl

Update på case: 
Jeg har idag modtaget mit supra 2.1 så der nu er 2.1 fra tv til receiver output og fra receiver til ATV

Og i havde ret! Det virker. Det forklarer ikke så meget at det indtil nu har virker (siden januar) men nevertheless så virker det nu.

Jeg har fulgt rådet fra joensson og sat TV  hdmi signal format til enchanced

Nu står ATV til 4K dolby vision - 50 hz, og jeg har slået i/p scaler fra og sat 4K format på receiver til enchanced. 

Og alt spiller! Tak for kampen!  

Fedt! Forstår ikke hvorfor, men det er også lige meget :)
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2023 kl. 23:32
Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Update: Yes det er et AF8 - 55 tommer, min fejl

Update på case: 
Jeg har idag modtaget mit supra 2.1 så der nu er 2.1 fra tv til receiver output og fra receiver til ATV

Og i havde ret! Det virker. Det forklarer ikke så meget at det indtil nu har virker (siden januar) men nevertheless så virker det nu.

Jeg har fulgt rådet fra joensson og sat TV  hdmi signal format til enchanced

Nu står ATV til 4K dolby vision - 50 hz, og jeg har slået i/p scaler fra og sat 4K format på receiver til enchanced. 

Og alt spiller! Tak for kampen!  

Du bør i høj grad sætte ATV til "Match billedfrekvens".

Dejligt når man bliver bekræftet i ens antagelse. Wink


Redigeret af Flippo - 06-Januar-2023 kl. 23:45
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2023 kl. 09:18
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Update: Yes det er et AF8 - 55 tommer, min fejl

Update på case: 
Jeg har idag modtaget mit supra 2.1 så der nu er 2.1 fra tv til receiver output og fra receiver til ATV

Og i havde ret! Det virker. Det forklarer ikke så meget at det indtil nu har virker (siden januar) men nevertheless så virker det nu.

Jeg har fulgt rådet fra joensson og sat TV  hdmi signal format til enchanced

Nu står ATV til 4K dolby vision - 50 hz, og jeg har slået i/p scaler fra og sat 4K format på receiver til enchanced. 

Og alt spiller! Tak for kampen!  

Du bør i høj grad sætte ATV til "Match billedfrekvens".

Dejligt når man bliver bekræftet i ens antagelse. Wink

Tak, hermed gjort! Skal jeg også sætte den til march dynamisk område? 
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2023 kl. 13:48
Selvfølgelig.

Du burde sætte den til 4K SDR; det giver ingen mening at have den stående på Dolby Vision hele tiden. Om du sætter menuen til 50 eller 60Hz er smag og behag, alt efter hvor meget dansk indhold du ser.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2023 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Selvfølgelig.

Du burde sætte den til 4K SDR; det giver ingen mening at have den stående på Dolby Vision hele tiden. Om du sætter menuen til 50 eller 60Hz er smag og behag, alt efter hvor meget dansk indhold du ser.

Så den havde ændret sig til 4K HDR, ville det være bedre at vælge SDR? 

Og hvad mener du med dansk indhold? Hvad er forskellen på 50 og 60 
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2023 kl. 14:22
Dansk indhold (og indhold fra Sverige, Norge, etc.) kører med 25 billeder i sekundet, hvilket går lige op i 50Hz, som også er det gammeldags billedrørs-TV kørte med.

Hvis du har sat Apple TV'et til at køre 4K SDR 60Hz vil den skulle skifte opdateringshastighed (match frekvens) hver gang du skal se DR, TV2 Play, Viaplay, etc., men pauseskærme osv. vil køre flydende.

Det er sådan set ligemeget, så længe du har match frekvens slået til (hvilket der ikke er nogen grund til ikke at gøre) og du er ligeglad med om pauseskærmene kører flydende eller ej.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2023 kl. 15:51
Okay makes sense.

Til de nysgerrige har jeg btw nu fundet ud af hvad mit gamle Supra kabel var for er


Måske ikke noget at sige til det ikke rigtig virkede 😅
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu