recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektorer med kort afstand til stort lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Projektorer med kort afstand til stort lærred

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Gjeep Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2023
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gjeep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Projektorer med kort afstand til stort lærred
    Sendt: 06-Januar-2023 kl. 09:52
Jeg har bygget en hjemmebigraf i kælderen. Som jeg er blevet super glad for, men jeg er stadig meget grøn i hjemmebiograf miljøet. 
Vi har et 300x200cm lærred, og bruger en Epson EB-X41 projector jeg købte brugt. Den er på 1024x768 Resolution, og Aspect Ratio er 4:3 (XGA).

Jeg ville gerne opgradere projectoren til en som minimum 1920x1080 Resolution, og Aspect Ratio / 16:9 (HD). Men jeg har haft virklig svært ved at finde en der kan klarer en throw Dist: på under 5 meter til 300 tommer 300cm i bredden. Jeg bruger projectorcentral'ens projector compare og har ikke fundet nogen der kan klarer under 8-9meter. Det kan min Epson i teorien heller ikke, men fordi det er en 4:3 passer den på lærredet når jeg smider medie med 16:9 op.

Er der noget jeg misforstår eller er vores kælder for lille til så stort et lærred?
Jeg leder efter noget brugt da mit budget på nuværende tidspunkt er omkring 3.000,- men hører gerne hvis jeg bliver nød til at hæve budgettet.

Edit: Jeg havde fejlagtigt troet mit lærred var 300 tommer, det viser sig ikke at være tilfældet.


Redigeret af Gjeep - 10-Januar-2023 kl. 09:42
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2023 kl. 10:27
Det er et voldsomt stort lærred til normale projektorer 

Dit budget rækker ikke til noget fornuftigt efter min mening
Til top
Gjeep Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2023
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gjeep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2023 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Det er et voldsomt stort lærred til normale projektorer 

Dit budget rækker ikke til noget fornuftigt efter min mening

Ja det er det jeg er lidt bange for. :(
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2023 kl. 12:59
Der skal to nuller mere på budgettet for at lave billede på så stort et lærred.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Gjeep Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2023
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gjeep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2023 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Der skal to nuller mere på budgettet for at lave billede på så stort et lærred.
Jeg tænker du mener hvis jeg vil have rigtig 1920x1080, for jeg har jo billede idag. :)

Men hvis svaret er at en brugt projector skal koste 300.000,- for at kunne vise 1920x1080 på under 5 meter. Så kan jeg godt nøjes med det jeg har. ;)
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4261
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2023 kl. 13:27
Det er ikke en helt almindelig kælder, hvis du har plads til et 300 tommer stort lærred = ca 7,50 m 
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Gjeep Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2023
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gjeep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2023 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det er ikke en helt almindelig kælder, hvis du har plads til et 300 tommer stort lærred = ca 7,50 m 
Erhhh.. Ok, jeg er en klovn. Tak fordi du sagde det på sådan en fin måde. Thumbs Up

Lærredet er 200x300cm, tror lige jeg må hjem og måle igen. Jeg indrømmer aldrig at jeg i 6 måneder har kigget efter en projektor til 300 tommer.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2023 kl. 14:42
ellers skal du kikke efter UST projektorer,   men langt fra dit budget
Til top
Snippermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snippermanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2023 kl. 14:46
For 12 klik får du en udemærket UST projektor - hvis du køber direkte fra Kina. Den klarer 120" ~270cm lærrede i god stil. Så får du også (en slags) 4K.
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4261
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2023 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af Gjeep Gjeep skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det er ikke en helt almindelig kælder, hvis du har plads til et 300 tommer stort lærred = ca 7,50 m 
Erhhh.. Ok, jeg er en klovn. Tak fordi du sagde det på sådan en fin måde. Thumbs Up

Lærredet er 200x300cm, tror lige jeg må hjem og måle igen. Jeg indrømmer aldrig at jeg i 6 måneder har kigget efter en projektor til 300 tommer.
Tænkte nok det ikke var rigtigt, det svarer jo til et kommercielt biograflærreds mål LOL
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu