recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TP-link net og HansGrohe Pontos problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TP-link net og HansGrohe Pontos problem

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rikkesfar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rikkesfar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TP-link net og HansGrohe Pontos problem
    Sendt: 22-Februar-2023 kl. 14:33
Hej, jeg har dårlig eller ingen kontakt til min HansGrohe PontosBase vandlækage enhed. Mit netværk består af 6 stk. Tp-Link Deco M5 (Mesh)enheder og master Deco kablet til en Stofa router. (Det trådløse netværk fra Stofa routeren er slukket)
Den Deco enhed som har forbindelse til lækageenheden, har jeg prøvet at sætte til fast 2,4 Ghz, og slået Mesh fra. Det har dog ikke ændret noget.
I følge TP-Link app er der meget fint signal fra PontosBase, men i følge HansGrohe's app er der dårlig eller ingen forbindelse.
Enheden skal en gang i timen melde vandforbrug til Hans Grohes server, som jeg så skal kunne se på appen, men der går typisk en uge eller 2 imellem hver opdatering.
Jeg skal også kunne åbne og lukke for mit brugsvand fra den app, men de fleste gange meldes at der ikke er forbindelse. Jeg har en enkelt gang kontaktet Hans Grohe, men det var som om at det ikke rigtigt var der de har deres spidskompetance.

Har I gode forslag? På forhånd tak!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2023 kl. 14:57
Hvor langt er der fra stofa router til lækageenheden?

Du kunne jo slå wifi til i stofatingensten, og lade lækageenheden få forbindelse til den, for at se om det ændrer noget.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Rikkesfar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rikkesfar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2023 kl. 15:15
Tak for forslaget KlausDM. Det vil jeg prøve. Der er godt nok langt, men jeg kan bare forlænge "antenne"kablet til routeren midlertidigt.
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2023 kl. 10:12
Din HG Pontos kunne ogås være defekt?
Til top
Rikkesfar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rikkesfar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2023 kl. 13:46
Update, jeg prøvede, som KlausDM foreslog, wi-fi med Stofa routeren direkte, hvilket ikke hjalp. Jeg prøvede diverse andre ting (bl.a. check for interferens fra andre netværk), men uden held.
Fra først i marts måned er den begyndt at virke. Jeg kan desværre ikke sige hvorfor. Ifølge Hans Grohe app er signalstyrken blevet bedre, og jeg kan aflæse forbrug og betjene enheden, så indtil videre er alt godt.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu